Μετά από πολυετείς διαπραγματεύσεις και αλλεπάλληλες παρατάσεις, η ΔΕΗ, έχει δώσει εντολή για να σβήσει ο διακόπτης του ρεύματος στην Χαλυβουργική...
Πίσω από την εντολή για διακοπή της παροχής ρεύματος, που ακόμη δεν έχει εκτελεστεί με υπαιτιότητα του ΑΔΜΗΕ, βρίσκεται ο τετραπλασιασμός του χρέους της ιστορικής βιομηχανίας που...
έχει ξεπεράσει τα 31 εκατ. ευρώ.
Αποτέλεσμα σήμερα η Χαλυβουργική να είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος βιομηχανικός οφειλέτης της ΔΕΗ, έχοντας μάλιστα απορρίψει τις προσπάθειες για διακανονισμό με τους όρους που προβλέπονται για τους πελάτες της ΔΕΚΟ.
Η ΔΕΗ έχει κινηθεί ήδη από τον περασμένο Αύγουστο έχοντας δώσει από το 2015 πολυάριθμες παρατάσεις είτε για εξόφληση είτε για διακανονισμό της οφειλής, υπό τον όρο ότι η Χαλυβουργική θα καταβάλει "έναντι" μέρος της οφειλής της.
Κατόπιν του ναυαγίου και των τελευταίων προσπαθειών, η ΔΕΗ ζήτησε από το διαχειριστή του συστήματος να άρει την εκπροσώπηση και να διακόψει την παροχή της βιομηχανίας. Μάλιστα στην τελευταία συνάντηση ΔΕΗ-Χαλυβουργικής, που επίσης απέβη άκαρπη, οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας ζήτησαν νέα παράταση μέχρι τις αρχές του 2019, χωρίς όμως να δεχθούν τον όρο της ΔΕΗ για καταβολή έναντι της οφειλής.
Έτσι η ΔΕΗ προέβη στις απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να σταματήσει η διόγκωση του χρέους, ερχόμενη μάλιστα σε σύγκρουση με τον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι κάθε ημέρα που περνά διογκώνεται η ζημιά, αρνείται να διακόψει την παροχή.
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι η ΔΕΗ εξετάζει το ενδεχόμενο να ασκήσει όλα τα νόμιμα μέσα που έχει στη διάθεσή της και προς την πλευρά του ΑΔΜΗΕ.
Το χρονικό
Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση με το χρέος της Χαλυβουργικής προς τη ΔΕΗ έχει οδηγηθεί σε πλήρες αδιέξοδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από χρέος σχεδόν 7 εκατ. ευρώ στις αρχές του 2015, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η απαίτηση της ΔΕΗ έχει υπέρ-τετραπλασιαστεί στα 31,4 εκατ. ευρώ.
Και όλα αυτά όταν από το 2016 έως το 2017 μεταξύ της ΔΕΗ και της Χαλυβουργικής έγιναν πολυάριθμες συναντήσεις αλλά και ανταλλαγές επιστολών. Κατά πληροφορίες στην επίμαχη διετία έγιναν τέσσερις συναντήσεις, εστάλησαν τρεις επιστολές και ένα εξώδικο. Παρ' όλα αυτά το χρέος συνέχιζε να διογκώνεται.
Φτάνοντας στο 2018 το πρόβλημα με τη Χαλυβουργική επιδεινωνόταν εξαντλώντας τα περιθώρια ανοχής από πλευράς της ΔΕΗ, η βιομηχανία ζήτησε εξάμηνη προθεσμία καθώς, όπως ανέφερε στις συζητήσεις βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων της. Μετά από ανταλλαγή επιστολών και συνάντηση που έγινε τον Ιανουάριο πράγματι δόθηκε το περιθώριο.
Ωστόσο όταν τον Ιούνιο παρήλθε η προθεσμία και η ΔΕΗ ζήτησε να πληροφορηθεί την έκβαση των διαπραγματεύσεων, για ακόμη μια φορά η Χαλυβουργική φάνηκε ασυνεπής στις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει.
Έτσι ξεκίνησε νέος γύρος ανταλλαγής επιστολών μεταξύ των δύο πλευρών, και ενώ το χρέος είχε εν τω μεταξύ ξεπεράσει τα 28 εκατ. ευρώ. Και πάλι η βιομηχανία δεν προχώρησε σε κάποια κίνηση καλής θέλησης.
Τον Αύγουστο και ενώ η Χαλυβουργική ζήτησε εκ νέου περιθώριο μέχρι τον Οκτώβριο, η ΔΕΗ αποφάσισε να στείλει εξώδικο, ορίζοντας χρονική προθεσμία 30 ημερών για την εξόφληση της οφειλής. Και η νέα προθεσμία παρήλθε άπρακτη με αποτέλεσμα στις αρχές Οκτωβρίου η ΔΕΗ να στείλει εξώδικο τόσο στη Χαλυβουργική όσο και τον ΑΔΜΗΕ (διαχειριστής συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας) για την απενεργοποίηση της παροχής. Ήδη το χρέος της βιομηχανίας είχε ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.
Ακόμη και σήμερα πάντως το ρεύμα δεν έχει κοπεί με τον ΑΔΜΗΕ παρά τη μεγάλη ζημιά που υφίσταται η ΔΕΗ ΔΕΗ, με αποτέλεσμα η ΔΕΚΟ να έχει κινηθεί με εξώδικο και επιστολή προς τον διαχειριστή ΑΔΜΗΕ, που κοινοποιήθηκε και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Δεύτερος μεγαλύτερος βιομηχανικός οφειλέτης
Με βάση τα τελευταία στοιχεία και μετά την νέα εκτίναξη του χρέους της προς τη ΔΕΗ, η Χαλυβουργική καθίσταται πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος οφειλέτης της ΔΕΚΟ πίσω από την Λάρκο (στην οποία είναι μέτοχος και η ίδια η ΔΕΗ). Σε σύνολο οφειλών της υψηλής τάσης 378 εκατ. ευρώ, η ΛΑΡΚΟ οφείλει 285 εκατ. ευρώ.
Πώς έφτασε στο μη παρέκει
Η Χαλυβουργική είναι η βιομηχανία που "έχτισε” την Ελλάδα. Είναι συνυφασμένη με τις περιόδους ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας, με τελευταία την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων όταν ολοκληρώθηκε η μεγάλη επένδυση εκσυγχρονισμού, ύψους 1 δις ευρώ για την εγκατάσταση νέων ελασματουργείων.
Η ιστορική βιομηχανία που ιδρύθηκε το 1925 βρίσκεται στη δυσκολότερη καμπή της διαδρομής της, καθώς εκτός από τα προβλήματα με τη ΔΕΗ έχει ουσιαστικά σταματήσει την παραγωγική της δραστηριότητα. Στο εργοστάσιο στην Ελευσίνα ήδη από το 2015 έχουν σβήσει οι κλίβανοι και για ένα διάστημα η λειτουργία συνεχίστηκε μόνο στο ελασματουργείο.
Το προσωπικό έχει μειωθεί με αλλεπάλληλα προγράμματα εθελουσίας, ενώ οι εναπομείναντες εργαζόμενοι απασχολούνται εκ περιτροπής και με διαθεσιμότητες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα έχει σταματήσει (ως επί το πλείστον) η λειτουργία και του ελασματουργείου. Πλέον στις εγκαταστάσεις λειτουργεί μόνο μια φιλοξενούμενη εγκατάσταση παραγωγής υγροποιημένων αερίων τρίτης εταιρείας που ενοικιάζει το χώρο από τη Χαλυβουργική. Την ίδια στιγμή αγνοείται η τύχη των πολύμηνων διαπραγματεύσεων με τις πιστώτριες τράπεζες για το μέλλον της εταιρείας.
Όλα δείχνουν ότι το κοκτέιλ του υψηλού δανεισμού (410 εκατ. ευρώ), της κατακόρυφης πτώσης της οικοδομικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας και τα γενικότερα προβλήματα της οικονομίας, ίσως αποδειχθεί καταστροφικό για την ιστορική Χαλυβουργική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου