Γερμανικό εκδοτικό μόλις τώρα «έπιασε» το νόημα των όσων διαδραματίζονται στον Ευρωασιατικό χώρο τα τελευταία χρόνια. Εκτιμά ότι η τεράστια οδική αρτηρία από το Καζακστάν στη Λευκορωσία αποτελεί το χειρότερο όνειρο για τις ΗΠΑ που ζουν στον κόσμο της εικονικής αυταρέσκειας τους!!!...
Πρόσφατα ο Βλαντίμιρ Πούτιν έδινε συγχαρητήρια στους εργαζόμενους στους τεράστιους ρωσικούς σιδηροδρόμους, με την ευκαιρία της επαγγελματικής τους γιορτής... Δεν ήταν μόνο μια συνήθης κίνηση αβρότητας αλλά μια...
ουσιαστική παρέμβαση με τεράστιες οικονομικές και γεωπολιτικές επιπτώσεις.
Μίλησε για το μνημειώδες έργο που συγκλόνισε όλο τον κόσμο πριν από μισό αιώνα. Αυτό που πολλοί νέοι της εποχής εκείνης ακόμα και στην Ελλάδα ονειρεύτηκαν να ταξιδέψουν. «Το είχα όνειρο να κάνω ένα ταξίδι με τον υπερσιβηρικό», ελεγαν κάποιοι, αρκετοί με ρωτάνε ακόμα και σήμερα «αν υπάρχει ο υπερσιβηρικός»; Ο Πούτιν ανέφερε ότι στις σύγχρονες συνθήκες ο εκμοντερνισμός του Υπερσιβηρικού και του «БАМ» (Байкал-Амурская Магистраль), του έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης της Βαϊκάλης με τον ποταμό Αμούρ, στην Άπω Ανατολή έως και το Βλαδιβοστόκ, αποτελούν ξανά έργα πνοής. Μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας από τις δυο αυτές γιγάντιες σιδηροδρομικές αρτηρίες (όπου η μια συμπληρώνει την άλλη), θα περνούν μέχρι 200 εκ. τόνοι εμπορευμάτων το χρόνο! Ένα έργο που ήδη αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο υλοποίησης του στρατηγικού στόχου της Κίνας η οποία αναβιώνει με τον τρόπο αυτό τον αρχαίο δρόμο «του μεταξιού»! Το έργο που ο κινεζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ, κωδικοποίησε με την επωνυμία: «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος»!
Εντυπωσιακά τα νούμερα που αναφέρονται αλλά δεν είναι μόνο αυτά.
Πριν λίγες μέρες, ο ρώσος πρωθυπουργός, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, εγκαινίασε ένα ακόμα μεγαλεπήβολο -οδικό αυτή τη φορά-έργο που επίσης μπαίνει στα πλαίσια του στρατηγικού στόχου, «ένας κύκλος μια ζώνη». Την κατασκευή της τεράστιας οδικής αρτηρίας από το Καζακστάν στη Λευκορωσία, φυσικά μέσω Ρωσίας!
Αυτό ακριβώς «είδε» το γερμανικό εκδοτικό, Telepolis, και γράφει με εύστοχο τρόπο ότι το έργο αυτό θα ενδυναμώσει εντυπωσιακά την εμπορική διασύνδεση μεταξύ της Ευρώπης και της Κίνας, πράγμα που κατά το εκδοτικό, αποτελεί ήδη ένα «απαίσιο όνειρο» για τους Αμερικανούς! Η τεράστια οδική αρτηρία, η οποία για τη Ρωσία αποτελεί ταυτόχρονα και μέρος της στρατηγικής των εσωτερικών υποδομών που επαγγέλεται ο ρώσος ηγέτης, θα είναι έτοιμη μέσα σε έξι χρόνια, θα κοστίσει κοντά στα 10 δις δολ. τα οποία θα βάλουν ιδιώτες επενδυτές και θα αποσβεστεί σε 12 χρόνια, εξηγεί το γερμανικό εκδοτικό.
Δίνει επίσης και τη γεωπολιτική διάσταση εκτιμώντας ότι μετατρέπει τη Ρωσία σε κέντρο του μεγάλου ευρασιατικού οικονομικού χώρου από την Πορτογαλία έως την Κίνα! Πάει ακόμα παραπέρα και δημιουργεί...αβάσταχτο πόνο! Οι ΗΠΑ παρακολουθούν ανήμποροι αυτή την εξέλιξη ωσάν να πρόκειται για ένα «απαίσιο όνειρο», αφού δεν μπορούν να επέμβουν πλέον και να παρεμποδίσουν τις μεταφορές μεταξύ Κίνας και χωρών της Ν.Α. Ασίας με την ευρωπαϊκή Ήπειρο, μέσω Ρωσίας!
Η άθλια πολιτική απομόνωσης της Ρωσίας που με τόση μανία εφαρμόστηκε από την Ουάσιγκτον την τελευταία πενταετία, δέχεται ένα συντριπτικό πλήγμα.
Είχα γράψει πρόσφατα, μετά από ένα ταξίδι μου στη Μπουριάτια, εκεί στις παραλίες της μεγαλύτερης λίμνης στον κόσμο, της Βαϊκάλης, σχετικά με το στρατηγικό στόχο της Κίνας, «Ένας κύκλος μια ζώνη», έργο που μπορεί να έχει τεράστια ευεργετική επίδραση και στην ελληνική οικονομία. Έχοντας υπ´οψιν ότι οι Κινέζοι αγόρασαν το εμπορικό τερματικό στο λιμάνι του Πειραιά, με στόχο τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων και στη συνέχεια με σιδηρόδρομο προς την Ευρώπη.
Εδώ αρχίζουν οι...προβληματισμοί για μας, ως Ελλάδα! Ο αναλυτής του Telepolis, εκτιμά ότι οι αμερικανοί χάνουν πλέον τη δυνατότητα ελέγχου της διακίνησης εμπορίου μέσω του χερσαίου δρόμου που αναβαθμίζει το ρόλο της Ρωσίας, ακριβώς επειδή οι Κινέζοι, κυρίως, θεωρούν πως τα λιμάνια μέσω των οποίων επιχειρούν να «κλείσουν» το δακτύλιο, (από Ελλάδα και Ιταλία, λιμάνι Τεργέστης), ελέγχονται εν πολλοίς από τις ΗΠΑ!
Είναι έτσι; Πράγματι οι αμερικανοί ελέγχουν τα πάντα, στην προκειμένη περίπτωση στην Ελλάδα, ώστε να καταφέρουν να αναστρέψουν την οικονομική μας συνεργασία με την Κίνα; Είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι ζήτησαν και προτίθενται να δημιουργήσουν μεγάλο κέντρο logistic, στο Θριάσιο πεδίο. Όπως, επίσης, ακούστηκε ότι η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα επιδιώκει να παρεμποδίσει αυτή την εξέλιξη. Ειναι έτσι; Ερωτήματα που ζητούν απάντηση τώρα που γίνεται φανερό ότι το βόρειο, οδικό τμήμα της γιγάντιας διαδρομής του δακτυλίου δεν είναι κανείς σε θέση να το αποτρέψει...
Θα υπερασπιστούμε εν τέλει το νότιο, θαλάσσιο τμήμα της διαδρομής που είναι προς όφελος μας; Όλα τα άλλα είναι θέματα...δημοκρατικού βερμπαλισμού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου