Σάββατο, 14 Μαΐου 2016

Ακυρώνεται το νεοναζιστικό προπαγανδιστικό «σόου» του «Μαϊντάν» στην Αθήνα

Ο χώρος που θα διεξαγόταν ανακοίνωσε την ακύρωση του «SEE UKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR» και την μεταφορά του στην ουκρανική πρεσβεία...

μαινταν

Υποχώρησαν ατάκτως οι εγχώριοι διοργανωτές της παρουσίασης του «φεστιβάλ» υπό τον τίτλο «SEE UKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR» που ήταν προγραμματισμένο να...
λάβει χώρα δύο τριήμερα του Μαΐου (13-15/5 & 26-28/5) στην Αθήνα.
Με μια λιτή ανακοίνωση, ο χώρος στον οποίο θα διεξαγόταν η διοργάνωση αναφέρει ότι το «φεστιβάλ» ακυρώνεται και ότι «οι διοργανωτές της εκδήλωσης, Ukranorama, θα ανακοινώσουν νέες ημερομηνίες και χώρο». Τελικά ανακοινώθηκε ότι θα γίνει στη νπρεσβεία της Ουκρανίας.
Είναι προφανές, ότι η ακύρωση αυτής της ανοιχτά προπαγανδιστικής προσπάθειας του καθεστώτος του Κιέβου να «καλλωπίσει» το ματοβαμένο προφίλ του, προέκυψε από τις αντιδράσεις που προκάλεσε και από την ανακοίνωση για διοργάνωση αντιφασιστικής διαμαρτυρίας έξω από τον χώρο διαξαγωγής της «εκδήλωσης». Η επιλογή της πρεσβείας ως χώρου – «καταφύγιο» διεξαγωγής αποτελεί μια έμμεση ομολογία ότι η Ελλάδα δεν είναι «περίπατος» για τους υμνητές των συνεργατών των ναζί.
Τι είναι το "ΜΕΪΝΤΑΝ"???Ένα προπαγανδιστικό τριήμερο με στόχο το ιδεολογικό – πολιτικό «ξέπλυμα» του καθεστώτος του Κιέβου, με «εργαλείο» την τέχνη και συγκεκριμένα τον κινηματογράφο, που διοργανώνεται από 13 – 15 Μάη στην Αθήνα, ενώ θα ακολουθήσει και διεθνής «περιοδεία» σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επίσημη ονομασία τού προβαλλόμενου ως «φεστιβάλ» είναι «SEE UKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR» και οργανωτές του εμφανίζονται το «Διεθνές Ταμείο “Renaissance”» και το «Ιδρυμα Ανοικτής Κοινωνίας», φορείς που χρηματοδοτούνται από τον Τζορτζ Σόρος. Συνδιοργανωτές στην Ελλάδα είναι η «Κοινότητα της ουκρανικής διασποράς στην Ελλάδα» και οι «Ελληνες φιλοουκρανοί «Ουκρανό-Ελληνική Σκέψη».
Η επιλογή των ταινιών είναι ιδιαίτερα «δουλεμένη» προπαγανδιστικά, αφού, εκτός από ανοιχτά αντιδραστικά «πονήματα» όπως το «Euromaidan. Rough cut» (2014), το οποίο «απεικονίζει τρεις μήνες της επανάστασης και ήταν η πρώτη ταινία ως απόδειξη της έκρηξης της αφυπνισμένης αξιοπρέπειας των Ουκρανών», σύμφωνα με τους οργανωτές. Οπου «επανάσταση» νοούνται τα αιματηρά γεγονότα στο «Μαϊντάν» τον Φλεβάρη του 2014 όπου αναδείχθηκαν στο πολιτικό προσκήνιο της Ουκρανίας οι φασιστικές, εθνικιστικές και ανοιχτά ναζιστικές ομάδες που αποτελούν σύμμαχο του καθεστώτος) θα προβληθούν και λαογραφικού τύπου ντοκιμαντέρ, ακόμη και η εμβληματική ταινία του σπουδαίου Σοβιετικού ντοκιμαντερίστα, Τζίγκα Βερτόφ «Ο Ενδέκατος»!
Για να μην υπάρχει αμφιβολία, όμως, για το πώς «κολλάει» το έπος του Βερτόφ με την σημερινή, αντιδραστική, συστημική προπαγάνδα του Κιέβου, οι διοργανωτές σημειώνουν ότι η ταινία παρουσιάζει «την περίοδο της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στην Ουκρανική ΣΣΔ και την εκβιομηχάνιση, την περίοδο κατά την οποία η νεότερη γενιά των καλλιτεχνών δημιουργούσαν με ενθουσιασμό τη νέα μυθολογία και εργάζονταν για τη σοβιετική προπαγάνδα»…
Φυσικά, θα υπάρχει και έκθεση φωτογραφίας του Aleksandr Glyadyelov, η οποία… «μιλάει για την επανάσταση και τον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας»! Οπου ως «πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας» νοείται η ένοπλη άμυνα του λαού του Ντονμπάς στα ανατολικά της χώρας, όταν το Κίεβο έστειλε τον στρατό και τα φασιστικά τάγματα για να επιβάλλει την απαγόρευση της ρωσικής γλώσσας και την, διαφαινόμενη, από τότε, διαδικασία «αποκομμουνιστικοποίησης» – «αποσοβιετοποίησης» της Ουκρανίας. Διαδικασία που οδήγησε, το 2015, στην υιοθέτηση «πακέτου» νόμων που «ταύτισαν» τον κομμουνισμό με τον ναζισμό (!) και αναγνώρισαν τις ουκρανικές, εθνικιστικές, ναζιστικές οργανώσεις που συνεργάστηκαν με τους ναζί στην διάρκεια της κατοχής και ματοκύλησαν τον ίδιο τον λαό τους!
Θα υπάρχουν και «συζητήσεις» όπως «Πού οδεύει η Ουκρανία, δύο χρόνια μετά το Euromaidan;» και «Η Εξέλιξη της προπαγάνδας του Κρεμλίνου: από τον Υποκινούμενο Πόλεμο στην Ουκρανία ως την Παγκόσμια Κυριαρχία»!
Στο επίκεντρο βρίσκεται ουσιαστικά η προσπάθεια του Κιέβου να συκοφαντήσει τους λαούς της Κριμαίας και του Ντονμπάς και να τους εμφανίσει ως «υποκινούμενους» ή «κατακτημένους» – ανάλογα το ακροατήριο και τις κάθε φορά προπαγανδιστικές ανάγκες – από την Ρωσία.
Ολα αυτά, μόλις λίγα 24ωρα μετά την 9 Μάη, την μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης, η οποία στο Κίεβο «γιορτάστηκε» με, ανεπιτυχή τελικά, απόπειρα κρατικής και παρακρατικής τρομοκρατίας έναντι των βετεράνων του πολέμου και των προοδευτικών ανθρώπων που βγήκαν κατά χιλιάδες στους δρόμους όλων των πόλεων της Ουκρανίας για να διαδηλώσουν την απόφασή τους να υπερασπίσουν την ιστορική μνήμη και αλήθεια.
ΜΑΡΙΑ ΒΕΡΕΜΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου