Ήταν 4 Μαρτίου του 2022. Η Ελληνική κοινωνία
γι’ ακόμη μια φορά είχε παραδοθεί αβασάνιστα σε ένα περιβάλλον διχασμού όπου με
αφορμή το Ουκρανικό, οι μισοί συμπολίτες
μας εμφανίζονται να αναπαράγουν αφορισμούς για την «εγκληματική εισβολή»
των Ρώσων στην γειτονική χώρα και οι
άλλοι μισοί παραληρούσαν με ενθουσιασμό, για την υποτιθέμενη ευκολία με την οποία πίστευαν ότι οι Ρώσοι θα
σάρωναν τα πάντα στο διάβα τους και ότι μέσα σε ελάχιστο χρόνο η Ουκρανία θα
μπορούσε ακόμη και να αφανιστεί από τον Ευρωπαϊκό χάρτη…
του Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ήταν 4 Μαρτίου του 2022, όταν κόντρα στο
ρεύμα και στους ανερμάτιστους αλαλαγμούς των ημερών, υπήρξαμε οι πρώτοι και ίσως οι μοναδικοί που επισημάναμε ότι η
έκβαση του πολέμου είχε ήδη κριθεί. Ότι για
την Ρωσία η έκβαση αυτού του πολέμου, φαίνεται να συνιστά μια πολυδιάστατη
στρατηγική ήττα, αφού κατά την διεξαγωγή του, δεν απομυθοποιήθηκε μονάχα η ικανότητά της να ανταποκριθεί με επιτυχία
στις απαιτήσεις μιας μεσαίας συμβατικής πολεμικής αναμέτρησης, έχοντας σταθμίσει
πλήρως την σχέση κόστους - οφέλους, αλλά παράλληλα
με αυτό, απομυθοποιήθηκε πρωτίστως η
ικανότητά της να διαχειριστεί επιτυχώς το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, το
οποίο ομολογουμένως είχε εξασφαλίσει έναντι πάντων. Και φυσικά, επί της ουσίας,
αλλά και εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, αυτό
που επίσης καταγράφεται από τις πρώτες κιόλας ημέρες της σύγκρουσης, είναι η επιτελική ανεπάρκειά της στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αλλά και στην οργάνωση της επιμελητείας,
γεγονός που οδήγησε σε μια ραγδαία
αποδόμηση της εικόνας ισχύος η οποία φιλοτεχνήθηκε επιμελώς κατά την
διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας.
Θα μπορούσαν τα πράγματα να εξελιχθούν
διαφορετικά;;;
Προφανώς και θα μπορούσαν. Άλλωστε χωρίς περιστροφές και χωρίς να διατηρούμε την παραμικρή επιφύλαξη, σε σχετικό μας άρθρο την 22α Φεβρουαρίου 2022, αμέσως μετά την έναρξη των συγκρούσεων, τονίσαμε πως: «Με την επέμβαση στην Ουκρανία, η επιλογή του Πούτιν, ήταν να εγκαινιάσει ένα παιχνίδι ΣΚΛΗΡΗΣ ΙΣΧΥΟΣ, με ενσωματωμένη την δυνατότητα να διαχυθεί η δυναμική του και να απορυθμίσει συνολικά την Δυτική Αρχιτεκτονική». Γι’ αυτό και...












