Προσάραξε χθες το πρωί σε αβαθή νερά στην Κω και σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από την ακτή το «ALCATRAS» με τουρκική σημαία, με αποτέλεσμα να ξυπνήσουν μνήμες… Ιμίων, καθώς τις ίδιες ημέρες τον Δεκέμβρη του 1995, είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό με τουρκικό πλοίο που οδήγησε στην κρίση, στο τέλος Ιανουαρίου του 1996...
Σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου, στο πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από την Τούζλα της Τουρκίας με...
προορισμό το λιμάνι της Αττάλειας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ η προσάραξή του οφείλεται σε βλάβη στο πηδάλιο.
Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και ρυμουλκό κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως δεν κατέστη δυνατή, λόγω των καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, που προέρχεται από την Κω, ο πλοίαρχος απέρριψε κάθε βοήθεια από την Ελλάδα. Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση.
Σύμφωνα με το militaire.gr, οι Τούρκοι λόγω της βλάβης στο πλοίο πιάστηκαν με… το αντιπυραυλικό σύστημα που μετέφερε το σκάφος στο κατάστρωμα.
Αυτό το φορτίο είναι η αιτία που ο Τούρκος καπετάνιος αρνείται να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι της Κω και θέλει η βλάβη να διορθωθεί επί τόπου.
Το αντιπυραυλικό σύστημα που μεταφέρει και προορίζεται για φρεγάτες του τουρκικού ναυτικού, αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας ως “τεχνικός εξοπλισμός”.
Από το ΓΕΕΘΑ η υπόθεση του τουρκικού πλοίου που έχει προσαράξει στην Αμμόγλωσσα της Κω, αντιμετωπίζεται με ψυχραιμία. Πηγές μεταδίδουν ένα κλίμα εφησυχασμού και επισημαίνουν ότι όλα είναι υπό έλεγχο και ο Τούρκος καπετάνιος εμφανίζεται απολύτως συνεργάσιμος.
Η πρώτη φωτογραφία δείχνει ότι όλη η πορεία του τουρκικού πλοίου, πριν πλησιάσει την Κω και προσαράξει, είναι σχεδόν όλη μέσα στα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Στη δεύτερη φωτογραφία που το Alcatras βρίσκεται λίγο πριν το σημείο της προσάραξης του, έχει πορεία 158 και ταχύτητα 8,9 κόμβους.
Έχει «ξεφύγει» εντελώς από την πορεία του, όπου και να ήταν ο προορισμός του, δεν έχει δείξει να έχει βλάβη πηδαλίου, αφού όλη η προηγούμενη πορεία και ταχύτητα του είναι σταθερή προς το σημείο προσάραξης του, διότι αν είχε βλάβη πηδαλίου θα είχε κάνει νωρίτερα “κράτει” τις μηχανές του και θα είχε ζητήσει βοήθεια, σημειώνει το militaire.gr.
Δείτε το βίντεο από το Aegeanews.gr:
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας:
Προσάραξη πλοίου ”ALCATRAS” ξένης σημαίας στην Κω: Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κω, πρωινές ώρες σήμερα (σ.σ. χθες), για την ύπαρξη σε δυσχερή θέση σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή πλησίον Άκρας Σκανδαρίου ν. Κω.
Στην ανωτέρω περιοχή έσπευσαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπου διαπίστωσαν ότι το φερόμενο ως καταδυτικό πλοίο ”ALCATRAS” σημαίας Τουρκίας, είχε προσαράξει σε αβαθή και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 100m από την ακτή Λάμπης.
Σύμφωνα με δήλωση Πλοιάρχου, στο ως άνω πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα Τούζλα Τουρκίας με προορισμό το λιμένα Αττάλειας Τουρκίας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε (05) αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ αιτία της προσάραξης είναι βλάβη πηδαλίου.
Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Ρ/Κ ”ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡ” Ν.Π. 8481 με επιβαίνων στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως λόγω των τοπικών δυσμενών καιρικών συνθηκών, δεν κατέστη δυνατή.
Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου