Η εισήγηση της Επιτροπής για την παιδεία- την οποία συνέστησε ο κ. Φίλης με επικεφαλής τον ιστορικό Αντώνη Λιάκο- αφού έκοψε τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο, αφού έκοψε εκκλησιασμούς, παρελάσεις, προσευχές και τα σχετικά, δεν αισθάνθηκε φαίνεται ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα. Διότι, θα σκέφτηκαν, εντάξει όλα αυτά, αλλά με τους γονείς τί γίνεται;;;...
του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ
Μπορεί, σου λέει η επιτροπή, εμείς εδώ να τα έχουμε όλα τακτοποιήσει και έτσι ο νεαρός μαθητής δεν θα έρχεται σε επαφή με την κλασική ελληνική και την βυζαντινή παιδεία, πλην όμως οι γονείς μπορεί στο σπίτι να διαφθείρουν τον νεαρό. Και να του λένε πως είσαι ο...
βασιλιάς μου ή είσαι η πριγκιποπούλα μου, εάν είναι κορίτσι. Δεν αποκλείεται κιόλας μερικοί εγγράμματοι ελληνόφωνοι ― διότι σύμφωνα με τους ιστορικούς αυτούς δεν υπάρχουν έλληνες πλέον, μόνον ελληνόφωνοι ― να μαθαίνουν κρυφά τα παιδιά τους αρχαία ελληνικά και να τους διδάσκουν ακόμη και βυζαντινή ιστορία. Τότε τι κάνουμε; Τζάμπα ο κόπος.
Και έτσι αποφάσισαν να κάνουν κατηχητικό στους γονείς. Οι οποίοι θα πηγαίνουν στο σχολείο, θα ακούνε την κατήχηση του δασκάλου, πως το παιδί τους δεν είναι μοναδικό και υπέροχο, πως δεν είναι άτομο ξεχωριστό, αλλά μέλος μιας ομάδας. Και αφού τελειώσει η κατήχηση, θα τους βάζουνε να υπογράφουν πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων, συγγνώμην, συμβόλαιο τιμής, πως δεν θα χρησιμοποιούν κακές λέξεις στο σπίτι.
Εάν νομίζετε ότι όλα αυτά τα σκέφτηκα από μόνος μου, δεν έχετε παρά να διαβάσετε τις προτάσεις της επιτροπής και θα βεβαιωθείτε.
Οι άνθρωποι, αφού τακτοποίησαν τους Σμυρνιούς, να μην διαμαρτύρονται για το 22, διότι δεν έγινε κάτι εναντίον Ελλήνων, αλλά εναντίον προσφύγων γενικώς, που τους είχανε μαζέψει σε συνωστισμένα hot spots, αφού τακτοποίησαν και τους Πόντιους πως δεν σκοτώθηκαν δα και τόσοι πολλοί, τώρα αποφάσισαν να τακτοποιήσουν και τα παιδιά, αλλά και τους γονείς τους. Να μην αναφέρονται επ' ουδενί σε βασιλιάδες και πρίγκιπες.
Θέλω να επισημάνω τα εξής.
Πρώτον, πως αποφάσεις τέτοιου τύπου, επιβολής συνειδήσεων, πήραν δύο καθεστώτα, το ναζιστικό και το σταλινικό, με αποτέλεσμα οι μεν ναζί να εξαφανιστούν, στη δε Ρωσία να γίνουν χριστιανοί ορθόδοξοι ακόμη και οι άθεοι, από αντίδραση.
Δεύτερον, κατήχηση γονέων έκανε μόνον το μεταξικό και το απριλιανό καθεστώς της χούντας, ούτως ώστε να αποκτήσει ο λαός ηθική διαπαιδαγώγηση.
Πρώτον, πως αποφάσεις τέτοιου τύπου, επιβολής συνειδήσεων, πήραν δύο καθεστώτα, το ναζιστικό και το σταλινικό, με αποτέλεσμα οι μεν ναζί να εξαφανιστούν, στη δε Ρωσία να γίνουν χριστιανοί ορθόδοξοι ακόμη και οι άθεοι, από αντίδραση.
Δεύτερον, κατήχηση γονέων έκανε μόνον το μεταξικό και το απριλιανό καθεστώς της χούντας, ούτως ώστε να αποκτήσει ο λαός ηθική διαπαιδαγώγηση.
Σε ελεύθερα καθεστώτα, όπου το κάθε άτομο είναι απολύτως ελεύθερο να χρησιμοποιεί όποιες έννοιες και λέξεις επιθυμεί, όπου η ιδιωτική σφαίρα είναι απαραβίαστη, κάθε προσπάθεια ελέγχου είναι απορριπτέα.
Η μόνη σταθερά που υπάρχει είναι η συνταγματική, δηλαδή η απόφαση που έχει πάρει το έθνος εν σώματι για την παιδεία του, η οποία λέει ρητά πως το σχολείο οφείλει να καλλιεργεί την εθνική και θρησκευτική συνείδηση των νέων. Αυτό λέει το Σύνταγμά μας. Άρα τόσο η επιτροπή, όσο και ο υπουργός παίρνουν αντισυνταγματικές αποφάσεις.
Οι άνθρωποι της επιτροπής νομίζουν πως η εθνική και θρησκευτική συνείδηση των ατόμων μπορεί να αλλάξει με κανονιστικές αποφάσεις, με κρατική παρέμβαση δηλαδή. Λάθος. Πρόκειται για παραδόσεις που εδράζονται πάνω σε μια συμφωνία των μελών μιας εθνικής κοινότητας, για το πως θα αντιλαμβάνονται το παρελθόν τους και την σχέση τους με τα πράγματα.
Αυτή η συμφωνία διαπιστώνεται από την πολιτική τάξη και αποτυπώνεται στον συνταγματικό χάρτη. Δεν πάει ανάποδα δηλαδή. Ανάποδα, από το κράτος προς το άτομο, πάνε μόνον τα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Εάν ήταν δυνατόν οι συνειδήσεις να αλλάζουν επειδή το αποφάσιε μια κρατική επιτροπή, τότε θα είχαμε κάθε τρεις και λίγο νέους λαούς, που θα έβγαιναν από τα κρατικά εργαστήρια συνειδήσεων.
Επομένως ματαιοπονούν. Πώς είναι δυνατόν να πιστεύουν πως μπορεί μια μητέρα να μην αποκαλεί το κοριτσάκι της πριγκίπισσα; Και πώς να το αποκαλεί δηλαδή; Έλα εδώ μικρό μου κοριτσάκι του κόσμου, που είσαι μέλος μιας ευρύτερης ομάδας; Είναι πολύ μακροσκελές.
Επιπλέον, δεν αρκεί αυτό. Με τα παραμύθια που τυχόν έχουν στο σπίτι οι γονείς τι θα κάνουν; Θα τα αφήσουν ελεύθερα; Στη Σταχτοπούτα μιλάνε ευθέως για πρίγκιπες, όπως και στο Βασιλιά των Λιονταριών για βασιλιάδες και στο Πρίγκιπας και Φτωχός το ίδιο. Χώρια τον Βασιλιά της Ροκ ή τον Nat King Cole.
Επομένως έχουμε πρόβλημα που πρέπει η επιτροπή να το λύσει. Να κάψει τα βιβλία και τους δίσκους ίσως;
Εφόσον με το μνημόνιο κάναμε το χατήρι των νεοφιλελεύθερων γερμανών και τα υπογράψαμε όλα, τώρα θα περάσουμε σε αποφάσεις με αριστερό πρόσημο. Στα νέα κατηχητικά σχολεία της επιτροπής για την παιδεία.
Καταργούμε λοιπόν αρχαία ελληνικά, καταργούμε πατερικά κείμενα, καταργούμε Όμηρο, Πλάτωνα, Ψελλό και Φώτιο και παραμύθια με βασιλιάδες και επιτρέπουμε στα παιδιά να διαβάζουν μόνον τα βιβλία που θα γράψει η ίδια η επιτροπή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου