Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ΤΡΟΧΑΙΑ... Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ

Ο όρος «τροχαία κίνησις», από τον οποίο προέκυψε το γενικότερο «ΤΡΟΧΑΙΑ» για τις αστυνομικές υπηρεσίες, εισήχθη στη χώρα μας το 1919. 

του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΣΚΙΑΔΑ

Τότε λήφθηκε και η πρώτη μέριμνα για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην Αθήνα από την εγκατεστημένη επί τούτου στην πρωτεύουσα αγγλική αστυνομική οργανωτική αποστολή. Εννοείται ότι τα μέτρα που λήφθηκαν ήταν περιορισμένα λόγω του μικρού αριθμού των μεταφορικών μέσων που κυκλοφορούσαν και ήταν περισσότερο ιππήλατα αμάξια και ελάχιστα αυτοκίνητα. Μεταξύ άλλων άνδρες της Ελληνικής Χωροφυλακής ανέλαβαν να εκτελέσουν χρέη τροχονόμων και εμφανίσθηκαν στους κεντρικούς δρόμους των Αθηνών κρατώντας μία ομπρέλα που έγραφε από το ένα μέρος «ΕΜΠΡΟΣ» και από το άλλο «ΣΤΟΠ» (φωτογραφία).

Η εμφάνισή τους εντυπωσίαζε τους περαστικούς, οι οποίοι... 

Έβλεπαν με έκπληξη την προσπάθεια ρύθμισης της κίνησης, αλλά και τους οδηγούς αμαξιών και αυτοκινήτων να αδιαφορούν πλήρως για τις υποδείξεις του οργάνου! Εν τω μεταξύ, τις πρώτες ημέρες, τα μικρά αλάνια της αγοράς βρήκαν ευκαιρία και «πρόγκηξαν» ανελέητα τα όργανα της τάξης που κρατούσαν την ομπρέλα, επί της οποίας διαφημιζόταν εμφανώς περιοδικό της εποχής!

Πάντως, αυτά ήταν τα πρώτα μέτρα και αποτέλεσαν τη βάση για την εξέλιξη αργότερα της αστυνομικής αυτής υπηρεσίας, της «Τροχαίας». Υπηρεσία που λειτούργησε πιο συστηματικά κατά την εγκατάσταση της Αστυνομίας Πόλεων στον Πειραιά το 1923 και οργανώθηκε πλήρως κατά το 1925.

Τότε η Αστυνομία Πόλεων εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, σε μια εποχή που η κυκλοφορία των οχημάτων είχε ήδη αυξηθεί εξαιρετικά λόγω της αθρόας εισαγωγής αυτοκινήτων. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1920 Τμήματα Τροχαίας Κινήσεως λειτουργούσαν σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και ο τροχονόμος γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής και της εικόνας της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου