Η υπόθεση με την αγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από εταιρείες γερμανο-αμερικανικών συμφερόντων (HDW, Abu Dhabi Mar, ThyssenKrupp) έχει… πολύ ψωμί...
Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε αγοράστηκαν και για ένα «κομμάτι ψωμί», αφού το τίμημα της πώλησης ήταν απίστευτα ευτελές για μια τόσο μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική και κατασκευαστική ζώνη. Τα έγγραφα που αποκαλύπτουμε σήμερα θα κάνουν κάποιους να χάσουν τον ύπνο τους!
Ένα από τα πρώτα θέματα που αποφάσισε να ξεδιαλύνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος - για να ξεβρομίσει ο τόπος - είναι το μέγα ζήτημα με τα...
δισεκατομμύρια που διακινήθηκαν μέσω των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προκειμένου να γίνουν υποβρύχια που είτε έγερναν, είτε δεν παραδόθηκαν ποτέ. Πλην, όμως, οι εργολάβοι πληρώθηκαν. Και πληρώθηκαν από το υστέρημα του ελληνικού λαού για εργασίες που ποτέ δεν ολοκλήρωσαν.
Κατά περίεργο τρόπο, τόσο το ΠΑΣΟΚ που διαχειρίστηκε ως κυβέρνηση όλα αυτά τα κονδύλια, αλλά και η ΝΔ που στη συνέχεια συγκυβέρνησε με το ΠΑΣΟΚ, τηρούν σιγή ιχθύος…
Τώρα, Σαμαράς και Βενιζέλος έχουν χάσει τον ύπνο τους, αφού ο Καμμένος είναι αποφασισμένος να βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο και να πάει μέχρι και σε εξεταστική για τις υποθέσεις των υποβρυχίων και των φρεγατών, αφού τα ποσά με τα οποία ζημιώθηκε το κράτος είναι αστρονομικά! Και τα ντοκουμέντα ανοίγουν διάπλατα το δρόμο για εξεταστική, όπως βεβαιώνουν έγκριτοι νομικοί.
Βεβαίως, δεν είναι μόνο ο Σαμαράς που καλύπτει τον πρώην συγκυβερνήτη του, Βενιζέλο, αλλά και ο - λαλίστατος για άλλα, ανούσια θέματα - Σταύρος Θεοδωράκης, ο οποίος στη συγκεκριμένη υπόθεση ουσιαστικά συμβάλλει στη συνωμοσία της σιωπής. Έτσι εξηγούνται -προφανώς- και οι «λυσσαλέες» επιθέσεις που εξαπολύουν διαρκώς Σαμαράς, Βενιζέλος και Θεοδωράκης εναντίον του υπουργού Εθνικής Άμυνας. Μόνο που λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο. Είναι ξεκάθαρο ότι ο Π. Καμμένος πήγε στο υπουργείο για να καθαρίσει την Κόπρο του Αυγείου και δεν θα σταματήσει αν δεν φτάσει μέχρι το τέρμα.
Από τις μέχρι στιγμής έρευνες και τις καταθέσεις μαρτύρων – αξιωματικών του πολεμικού ναυτικού, προκύπτουν θολές διαδικασίες ανάθεσης των εργασιών που εκτελούνταν στα υποβρύχια μέσα στα Ελληνικά Ναυπηγεία στο Σκαραμαγκά.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο πλοίαρχος Π.Δ. για τις φρεγάτες τύπου S, στις 19/11/2009 ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε στείλει επιστολή με την οποία ουσιαστικά διέταζε να γίνουν πληρωμές των προγραμμάτων για τις φρεγάτες, παρά το γεγονός ότι οι συμβαλλόμενοι δεν είχαν ολοκληρώσει το έργο, για να μην… διαταραχθούν οι σχέσεις με την ThyssenKroupp.
Μάλιστα, ο κ. Βενιζέλος παρήγγειλε να γίνει πληρωμή του ποσού των 9.465.042 ευρώ προς την εταιρεία ΕΝΑΕ (Ελληνικά Ναυπηγεία) για αναπροσαρμογή των ποσών της σύμβασης που υπήρχε όσον αφορά στις φρεγάτες, με κάποια – όπως αναφέρεται – μικρή επιφύλαξη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ο τότε υπουργός τόνισε ότι αν υπάρχουν οποιεσδήποτε υπερβάσεις σχετικά με το ποσό για τις επισκευές και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών, αυτές θα «συμψηφιστούν» ουσιαστικά στο άλλο πρόγραμμα παραλαβής των υποβρυχίων.
Γι΄ αυτές ακριβώς τις ενέργειες, όπως φαίνεται και στα έγγραφα, υπήρξε αναφορά του πλωτάρχη Γ.Μ. τμηματάρχη του ΓΕΝ, ο οποίος κάνει ξεκάθαρα λόγο για παραλήψεις των οργάνων που κατήρτισαν τη σύμβαση και οι οποίες προκαλούν προβλήματα, ενώ τονίζει ότι υπάρχουν ασάφειες στον τρόπο κοστολόγησης.
Τα ίδια ακριβώς υποστήριξε και η Αντιπλοίαρχος Α.Μ. που στην κατάθεσή της διευκρίνισε ότι το ποσό των 9,5 εκατ. ευρώ ουδέποτε συνυπολογίστηκε στο πρόγραμμα των υποβρυχίων.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι από κανένα στοιχείο δεν προκύπτει η αιτιολογία της απευθείας ανάθεσης του προγράμματος στα Ελληνικά Ναυπηγεία, ενώ κανείς δεν εξηγεί πώς 5 χρόνια μετά την ανάθεση δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και οι εμπλεκόμενες εταιρείες γερμανο-αμερικανικών συμφερόντων πληρωνόντουσαν κανονικά.
Η ΜΕΓΑΛΗ «ΜΑΣΑ» ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ
Εκεί που πραγματικά έχει χαθεί ο έλεγχος είναι στα προγράμματα των υποβρυχίων «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών ΙΙ». Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του παραλογισμού, πρέπει να αναλογιστείτε ότι το κράτος πλήρωνε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για υποβρύχια που δεν κατασκευάζονταν και τώρα δεν μπορεί να πάρει πίσω τα χρήματα αυτά!
Στο πλαίσιο του «Αρχιμήδης» αποφασίστηκε αρχικά να παραληφθεί το Παπανικολής και να παραδοθούν άλλα τρία υποβρύχια που βρίσκονταν στον Σκαραμαγκά. Επίσης με το «Ποσειδών ΙΙ» αποφασίστηκε η ολοκλήρωση των εργασιών στο υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ και η παραγγελία δυο νέων υποβρυχίων τύπου 214 αντί του εκσυγχρονισμού δυο υποβρυχίων τύπου 209.
Τα παραπάνω προγράμματα καθυστέρησαν και «πάγωσαν», πλην όμως το ελληνικό δημόσιο είχε πληρώσει στα ΕΝΑΕ τα εξής ποσά: 132,74 εκατ. ευρώ, 115 και 115 εκατ. ευρώ!!!
Το ελληνικό δημόσιο προσέφυγε στα δικαστήρια για να πάρει πίσω τα χρήματα, όμως το καταπληκτικό της ιστορίας είναι ότι με νόμο του 2010, το συμβατικό τίμημα για τα προγράμματα Αρχιμήδης και Ποσειδών ΙΙ ανέρχεται στα ποσά: 1,854 δισ. ευρώ για το πρώτο και 1,383 δισ. ευρώ για το δεύτερο!!!
Σε αυτό τον νόμο, τον 3885/2010, προβλέπεται η εξής εξωφρενική διάταξη:
Ακόμα και σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης, οι εργολάβοι που πήραν το έργο δεν έχουν την υποχρέωση να επιστρέψουν τα χρήματα που πήραν πριν από την καταγγελία!!!
Δείτε τα έγγραφα στο gallery και θα καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει και πόσο «χειρουργικά» είχε στηθεί το παιχνίδι υπέρ των εταιρειών που αγόρασαν τα Ναυπηγεία για ένα κομμάτι ψωμί…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου