Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΣ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ

Και στα πλαίσια αυτής της διαχρονικά δόλιας και ύπουλης πρακτικής, αφού πρώτα έχουν θεσμοθετήσει το επαχθές νομοθέτημα, έρχονται εκ των υστέρων, και μόλις τα φώτα της δημοσιότητας αποσυρθούν από αυτό, για να ανακαλέσουν ότι δεν τσάκισαν στο πρώτο καταστροφικό πέρασμά τους.

Την ίδια τύχη επιφύλαξε ο προσκυνημένος στα κελεύσματα των πολιτικών κοι οικονομικών συμμοριών, εργατοπατέρας Κουτρουμάνης, και στο νόμο Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα.

Μια ευνοϊκή διάταξη είχε το πολυνομοσχέδιο – σκούπα του υπουργείου Εργασίας αλλά ο υπουργός Γιώργος Κουτρουμάνης την αποσύρει επικαλούμενος παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας!

"ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ"

Πρόκειται για το άρθρο 49 που τροποποιούσε -προς θετική για τους οφειλέτες κατεύθυνση- το νόμο Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα. Ειδικότερα, ο κ. Κουτρουμάνης μιλώντας στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής εξήγησε ότι αποσύρει την ρύθμιση διότι «εξελίσσεται διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα με την ΕΚΤ»...

Ο υπουργός επισήμανε ότι το «μπλοκάρισμα» έγινε για διαδικαστικούς λόγους και πως «ευελπιστεί να διευθετηθούν σύντομα» ώστε να επαναφέρει την ρύθμιση με τροπολογία πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου. Παρά ταύτα σύμφωνα με πληροφορίες θεωρείται εξαιρετικά απίθανο το ενδεχόμενο να προλάβει να επαναφέρει τις ευνοϊκές διατάξεις. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό προγραμματισμό το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα ψηφιστεί την Μεγάλη Τρίτη και την επόμενη ημέρα η Βουλή θα διαλυθεί λόγω εκλογών.

Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 49 όριζε πως φυσικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική δραστηριότητα με προσωπική ιδιωτική εργασία εντάσσονται πλέον στον ν. 3869/2010 με αποτέλεσμα να διασφαλίζονται έναντι των τραπεζών, καθώς σε αυτά δεν επιτρέπεται να πτωχεύσουν. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται διοικητική ρύθμιση των χρεών τους σε μια ενέργεια που επιβλήθηκε, βάσει του αιτιολογικού του νέου σχεδίου νόμου, από τη διαπιστωμένη απροθυμία συνεργασίας των τραπεζών σε αυτό το σημείο.
Στο παραπάνω πλαίσιο, ως προαιρετική οριζόταν η επιδίωξη εξωδικαστικής ρύθμισης των χρεών των οφειλετών πριν την κατάθεση της αίτησης για ρύθμιση.

Επιπλέον από τα 4 χρόνια η περίοδος ρύθμισης των χρεών παρατεινόταν μεν στα 5 χρόνια, όμως ο χρόνος άρχιζε να μετρά από την περίοδο κατάθεσης της αίτησης κι όχι από το χρονικό σημείο έκδοσης της απόφασης. Με τον τρόπο αυτό υποστηριζόταν ότι τερματίζεται η μακρόχρονη διαδικασία αναμονής για τους οφειλέτες.

Ακόμη, δινόταν η δυνατότητα στο δικαστήριο να ρυθμίσει την οφειλή για εξαίρεση από τη ρευστοποίηση της κύριας κατοικίας κατά είκοσι έως τριάντα πέντε χρόνια.

Τέλος, το ποσό ανά ατομικό τραπεζικό λογαριασμό που δεν μπορεί να κατασχεθεί ανέβαινε πλέον στα 1.500 ευρώ ενώ σε κοινό λογαριασμό τα 2.000 ευρώ.

Παράλληλα, στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, προστέθηκε διάταξη η οποία προβλέπει τη σύσταση Ειδικού Ελεγκτικού γραφείου το οποίο θα ελέγξει τόσο τις 40.000 περιπτώσεις παράνομης παροχής προνοιακών επιδομάτων όσο και όλες τις άλλες περιπτώσεις κρουσμάτων κακοδιαχείρισης ή παράνομης διάθεσης κονδυλίων για δαπάνες υγείας και πρόνοιας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου