«Βασιλιάς» αναδεικνύεται ο ελληνικός στόλος των δεξαμενόπλοιων, καταγράφοντας το 2017 την ταχύτερη μεγέθυνση διεθνώς...
Όπως καταδεικνύουν τα εφετινά στοιχεία αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων αλλά και παράδοσης νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου, ο ελληνόκτητος στόλος αναπτύσσεται με...
τους ταχύτερους ρυθμούς της τελευταίας εξαετίας.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», ενισχύεται με τον τρόπο αυτόν η ελληνική κυριαρχία στην παγκόσμια ναυτιλία, με τουλάχιστον το ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται εν υπηρεσία να είναι ελληνόκτητο (σε όρους χωρητικότητας).
Ο στόλος των τάνκερ εμφανίζεται πιο εκσυγχρονισμένος και οι μέσοι όροι ηλικίας τους βελτιώνονται σημαντικά και βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο παγκοσμίως.
Η εκτιμώμενη αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου που απαρτίζεται συνολικά από 1.513 δεξαμενόπλοια (1.389 ενεργά και 124 υπό ναυπήγηση) ανέρχεται, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της VesselsValue, στα 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σε έρευνα της VesselsValue για την εφημερίδα, καταδεικνύεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενοπλοίων έχει ήδη ενισχυθεί εφέτος με 70 νεότευκτα και 62 μεταχειρισμένα πλοία, ενώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2017 άλλα 19.
Η ίδια έρευνα αποτυπώνει και τον αριθμό της αύξησης ελληνόκτητων πλοίων. Έτσι εάν αφαιρεθούν τα 23 που πουλήθηκαν και άλλα 20 που δόθηκαν προς διάλυση, η αύξηση θα είναι για το 2017 της τάξεως των 108 πλοίων.
Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αριθμός καθαρής αύξησης του στόλου από το 2011.
Αξίζει, πάντως, να τονιστεί ότι οι παραλαβές νεότευκτων αποτελούν τον καρπό επενδυτικών αποφάσεων που έχουν συνήθως ληφθεί προ περίπου δύο ετών. Όπως και να έχει, η έρευνα δείχνει πως υπάρχει μία μεγάλη τάση για επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα επενδύσεων που βασίζεται στην πεποίθηση πως οι αξίες των πλοίων έχουν περιέλθει σε ιδιαίτερα ελκυστικά επίπεδα.
Ο ελληνόκτητος στόλος γενικότερα στις αρχές του τρέχοντος έτους ήταν κυρίαρχος διεθνώς. Σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων της IHS Maritime & Trade/World Shipping Encyclopaedia, τον Ιανουάριο ο ελληνόκτητος στόλος ήλεγχε το 27,76% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων σε όρους χωρητικότητας , το 21,53% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ξηρών χύδην φορτίων και το 15,94% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου. Αλλά η αλματώδης ανάπτυξη που σημειώνεται το 2017 αυξάνει περαιτέρω τα ελληνικά αυτά μεγέθη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου