Με το που ξημέρωσε το νέο έτος, σημειώνεται ραγδαία αλλαγή σκηνικού και πολιτικής από την Αθήνα και την Άγκυρα στα ταραγμένα νερά του Ανατολικού Αιγαίου, που οδηγούν σε τετελεσμένα σε βάρος της Ελλάδας...
Η Τουρκία επιχειρεί για μια ακόμα φορά εμπράκτως να κατοχυρώσει τις διεκδικήσεις της σε βάρος της κυριαρχίας της Ελλάδας- αυτήν τη φορά στην περιοχή Έρευνας και Διάσωσης μέσα στο FIR Αθηνών- εφαρμόζοντας πρακτική νομιμοποίησης τις παρανομίας της, με συνήγορο, τώρα, την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η έκδοση διεθνών αγγελιών (ΝΟΤΑΜ - Notice to Airmen - ειδοποίηση προς αεροναυτιλλομένους) εκατέρωθεν, σε πραγματικούς χρόνους και για πραγματικά περιστατικά, τείνει να πάρει την επικίνδυνη μορφή ανταλλαγής εγγράφων, με την Ελλάδα να βγάζει διεθνείς ΝΟΤΑΜ για να τις αποσύρει αμέσως μετά και με την Τουρκία να καραδοκεί και να εκμεταλλεύεται στο έπακρο ελληνικές μόνιμες ασάφειες, αλλά και λανθασμένες πολιτικές που εκφράζονται μέσω των ΝΟΤΑΜ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας, απαράδεκτο το ευρωπαϊκό πλαίσιο για την Ελλάδα
Όλα αυτά συμβαίνουν μέσα στο καινούργιο, απαράδεκτο και ετεροβαρές σε βάρος της Ελλάδας, ευρωπαϊκό πλαίσιο, με τον περιορισμό του εύρους των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 6νμ, ως «εξωτερικά ευρωπαϊκά σύνορα» στη συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας και την παράνομη εκχώρηση από...
την Ε.Ε. στην Τουρκία αρμοδιοτήτων να εκτελεί αυτόνομες επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης μέσα στο FIR Αθηνών, στο Σχέδιο Δράσης Ε.Ε. – Τουρκίας, τα οποία έχει δεχθεί αδιαμαρτύρητα η ελληνική κυβέρνηση, με την ΥΠΑ, τώρα, να επιχειρεί μέσω ΝΟΤΑΜ να εξισορροπήσει την κατάσταση.
Το νέο αυτό σκηνικό αποτυπώνεται ανάγλυφα την περίοδο 5-8 Ιανουαρίου, στην περιοχή της Ρόδου και φυσικά, τα περιστατικά αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκλαμβάνονται ως μεμονωμένα ή περιστασιακά.
Αναλυτικότερα:
Στις 5 Ιανουαρίου 2016, στις 04:39 π.μ., η ΥΠΑ εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ 0021 κατηγορίας Α, δηλαδή διεθνούς διανομής, για εκτέλεση Έρευνας και Διάσωσης, επειδή ένα πλοίο κινδύνευε. Η ΥΠΑ όρισε το κέντρο της περιοχής SAR με συντεταγμένες και με ακτίνα 5νμ. Η περιοχή αυτή βρίσκεται στην παραλία του χωριού Λαχανιά της Ρόδου, όπως φαίνεται στον χάρτη με μπλε χρώμα. Μολονότι αυτή η περιοχή SAR καλύπτει αποκλειστικώς ελληνική κυριαρχία, (έδαφος, χωρικά ύδατα και εναέριο χώρο της Ρόδου), παρά ταύτα, την εξόχως σημαντική ελληνική κυριαρχία η ΥΠΑ δεν την αναφέρει στην αγγελία Α 0021/16.
Στη ΝΟΤΑΜ αυτή η ΥΠΑ ορίζει την περιοχή SAR και δηλώνει διεθνώς τα ακόλουθα: «..Λόγω μεγάλου ρίσκου για την εναέρια κυκλοφορία, ατομικές μονάδες απαιτείται να συντονίζονται με το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας – Διάσωσης ( ΕΚΣΕΔ) στον Πειραιά, εισερχόμενες στην περιοχή η οποία κείται εντός του FIR Αθηνών, που είναι το μόνο αρμόδιο για την περιοχή..».
(φωτ. Η πράσινη γραμμή από Καστελόριζο μέχρι Σάμο οριοθετεί τα ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα - Συνθήκη Παρισίων 1947. Ο κύκλος με μπλε χρώμα ειναι η περιοχή πραγματικής SAR, που η Άγκυρα θεωρεί δική της. Την περιοχή με κόκκινο η Άγκυρα θεωρεί στο σύνολο της τουρκική κυριαρχία)
Μετά από 90 λεπτά, η Τουρκία απάντησε ότι «...η περιοχή Έρευνας και Διάσωσης κείται στην περιοχή SAR της Τουρκίας, την οποία ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) την έχει συμπεριλάβει στο Διεθνές Εγχειρίδιο Ναυσιπλοΐας, η οποία ορίζεται από τον 25ο μεσημβρινό..». Δηλαδή διχοτομεί το Αιγαίο.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά σε πραγματική (όχι άσκηση) Έρευνα και Διάσωση, η Άγκυρα με την συγκεκριμένη ΝΟΤΑΜ Α0039/5-1-2016 αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία εν προκειμένω στη Ρόδο, και τούτο διευκολύνθηκε από το γεγονός ότι η ΥΠΑ δεν καταχώρησε στην ελληνική ΝΟΤΑΜ την αναφορά στην ελληνική κυριαρχία.
Έτσι, δεν είναι διόλου απίθανο να δούμε στο μέλλον την Άγκυρα να στέλνει στη Ρόδο τουρκικά F-16 δήθεν για βοήθεια σε SAR,να αλωνίζουν στην ελληνική κυριαρχία, χωρίς σχέδια πτήσης και χωρίς να συντονίζονται με το ΕΚΣΕΔ του Πειραιά και να ισχυρίζονται ότι η περιοχή SΑR στη Ρόδο κείται εντός της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης της Άγκυρας...
Τρεις ημέρες αργότερα, στις 8 Ιανουαρίου, η ΥΠΑ εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ Α0045 για πραγματική Έρευνα και Διάσωση επίσης στην κυριαρχία της Ρόδου, λόγω πλοίου σε κίνδυνο.
Αυτήν τη ΝΟΤΑΜ, όμως, η ΥΠΑ… την απέσυρε, την εξαφάνισε την ίδια ακριβώς ημέρα 8.1.2016 και δεν την ακύρωσε με νέα ΝΟΤΑΜ -ίσως για να μην την πάρουν χαμπάρι οι Τούρκοι και απαντήσουν. Όμως η Άγκυρα απάντησε αμέσως με τη ΝΟΤΑΜ Α0101/16, σύμφωνα με την οποία η ελληνική ΝΟΤΑΜ Α0045/16 είναι άκυρη, διότι η περιοχή SAR ανήκει στην Άγκυρα.
Η ΥΠΑ αστραπιαία απάντησε στην Τουρκία με τη ΝΟΤΑΜ Α0046/16 με την οποία δηλώνει διεθνώς ότι «η τουρκική ΝΟΤΑΜ Α0101/16 είναι άκυρη» και ότι η μόνη αγγελία που είναι σε ισχύ για το FIR Αθηνών είναι η ελληνική ΝΟΤΑΜ Α0045/16. Αυτή η ΝΟΤΑΜ όμως είναι εξαφανισμένη, άρα ανύπαρκτη, διότι η ίδια η ΥΠΑ την είχε ήδη αποσύρει στα μουλωχτά...
Έτσι οι αεροναυτιλόμενοι χρησιμοποιούν τον ονειροκρίτη για να βρουν την περιοχή που γίνεται SAR για να μην μπουν στην ίδια περιοχή και σκουντουφλήσουν με άλλους που κάνουν SAR.
Η ανεπάρκεια της ελληνικής πλευράς υπονομεύει τα σύνορά της
Το θέμα αυτό είναι εξόχως σοβαρό και επικίνδυνο, διότι αποδεικνύει ότι η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί με πλήρη ασφάλεια στις αρμοδιότητες που μας έχουν εκχωρήσει οι διεθνείς οργανισμοί για παροχή SAR στο FIR Αθηνών, με αποτέλεσμα να υπονομεύονται τα ελληνικά συμφέροντα.
Επιπροσθέτως, στις 8 Ιανουαρίου, η Τουρκία προχώρησε και σ' έναν άλλο νεωτερισμό, με τη ΝΟΤΑΜ Β0068/16, (σ.σ. οι ΝΟΤΑΜ Β αφορούν μόνον την επικράτεια και δεν είναι διεθνείς), με την οποία η Άγκυρα εκτελεί άσκηση σε περιοχή που φαίνεται με κόκκινη γραμμή στον χάρτη. Μολονότι μέρος της περιοχής βρίσκεται εντός του FIR Αθηνών και καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία, η Τουρκία με την αγγελία αυτή ισχυρίζεται ότι το σύνολο της περιοχής κείται στην τουρκική επικράτεια, καταπατώντας και τα ελληνικά θαλάσσια σύνορα στην περιοχή, όπως αυτά έχουν καθοριστεί από τη Συνθήκη των Παρισίων του 1947 για τα Δωδεκάνησα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου