Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Ο ΔΙΩΤΗΣ ΞΕΒΡΑΚΩΝΕΙ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ - ΒΕΝΙΖΕΛΟ

Μόνο ως ένα κακόγουστο αστείο μπορεί να δει κανείς όλα όσα ακούγονται από το μεσημέρι στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την περίφημη λίστα Λαγκάρντ.

Ο εισαγγελέας Διώτης επιμένει και αναδεικνύει την ουσία του προβλήματος στην οποία επιμέναμε από το πρωϊ εδώ στο "ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ", ΄'οταν όλοι οι υπόλοιποι επιχειρούσαν έναν θρασύτατο επιμερισμό ευθυνών στους υφυσταμένους τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Δείτε τι λέγαμε ΕΔΩ...

Πρώτα ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Καπελέρης ο οποίος "άδειασε" τον Γ.Παπακωνσταντίνου λέγοντας ότι στα χέρια του πήρε μόλις 10 ονόματα και στην συνέχεια ο διάδοχός του στο ΣΔΟΕ, Ιωάννης Διώτης ο οποίος είπε ότι... 


Πήρε στα χέρια του τα στοιχεία αλλά ατύπως αφού ο κ. Παπακωνσταντίνου του είπε ότι προέρχονταν από τις μυστικές υπηρεσίες.

«Δεν υπάρχει κανένα όνομα πολιτικού στη λίστα Λαγκάρντ. Εγώ, ατύπως παρέλαβα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, όταν μετακινήθηκε σε άλλο υπουργείο, και ατύπως παρέδωσα στον κ. Βενιζέλο το "στικάκι" με τη λίστα Λαγκάρντ».

Αυτό ανέφερε ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Ιωάννης Διώτης, κατά την ενημέρωση που έκανε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με τη «λίστα Λαγκάρντ».

«Ήταν παράνομο υλικό, προήλθε με συνδρομή μυστικών υπηρεσιών, δεν μπορούσα να προχωρήσω σε έρευνα. Αυτά τα ζητήματα τα χειρίζεται η ελληνική κυβέρνηση. Αν ήθελε, μπορούσε να βρει τρόπο να παρακαμφθεί το εμπόδιο χρήσης στοιχείου. Εγώ δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο. Αν μου το ζητούσε ο κ. Βενιζέλος, θα προχωρούσα σε έρευνα» σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Διώτης.

«Τον Ιούνιο του 2011, όταν άλλαξε ο κ. Παπακωνσταντίνου και μετακινήθηκε σε άλλο υπουργείο (σσ. παρέλαβε το υπουργείο Περιβάλλοντος), κατά την αναχώρηση του άτυπα, χωρίς διαβιβαστικό, συνοδευτικό ή αριθμό πρωτοκόλου, μου παρέδωσε ένα "στικ". Είναι προφανές ότι μου το έδωσε για να γίνει έλεγχος. Αλλιώς, τι νόημα είχε; Εγώ το παρέδωσα στον κ. Βενιζέλο. Ο κ. Παπακωνσταντίνου μου το παρέδωσε ατύπως, διότι, όπως είπε, το υλικό προήλθε με τη συνδρομή μυστικών υπηρεσιών και δεν μπορούσε να αποτελέσει επίσημη έρευνα. Έτσι, άλλωστε, δικαιολογείται ο άτυπος τρόπος παράδοσης, καθώς ήταν με τη συνδρομή μυστικών υπηρεσιών» υπογράμμισε ο κ. Διώτης.

Σε ερώτηση σχετικά με το πότε παρέδωσε στον κ. Βενιζέλο το υλικό αυτό και τι έγινε από εκείνη τη στιγμή και μετά, ο κ. Διώτης απάντησε:

«Όταν ανέλαβε υπουργός Οικονομικών ο Ευάγγελος Βενιζέλος, το επέστρεψα και του εξήγησα την άποψή μου ότι δεν μπορεί να είναι αποδεικτικό, παραδεκτό στοιχείο δικογραφίας, γιατί ήταν αποτέλεσμα ενεργειών όχι νόμιμων και με συνδρομή μυστικών υπηρεσιών. Δεν υπήρξαν άλλα αντίγραφα. Το "στικάκι" που είχα πάρει από τον κ. Παπακωνσταντίνου το παρέδωσα στον κ. Βενιζέλο ατύπως, όπως ατύπως το παρέλαβα. Δεν υπήρξε αντίγραφο. Η λίστα αυτή έγραφε ονόματα, ποσά σαν αυτά που τηρούν οι τράπεζες. Στη λίστα δεν υπήρχε κανένας πολιτικός».

Σε ερώτηση γιατί ο ίδιος, ως επικεφαλής του ΣΔΟΕ, δεν προχώρησε σε οποιαδήποτε έρευνα, ο κ. Διώτης ανέφερε ότι δεν μπορούσε να το κάνει, επειδή το υλικό ήταν παράνομο.

«Εκείνο το διάστημα, ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών, Γιάννης Πλασκοβίτης, έκανε ήδη ενέργειες για καταθέσεις στις ελβετικές τράπεζες. Οποιαδήποτε δική μου ενέργεια θα ενείχε τον κίνδυνο κατάχρησης θέσης. Το υλικό αυτό ήταν παράνομο. Αυτά τα ζητήματα τα χειρίζεται η ελληνική κυβέρνηση. Αν ήθελε, μπορούσε να βρει τρόπο να παρακαμφθεί το εμπόδιο χρήσης στοιχείου. Εγώ δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο» είπε.

Σε ερώτηση, τέλος, του βουλευτή της ΝΔ, Προκόπη Παυλόπουλου, αν θα προχωρούσε σε έρευνα σε περίπτωση που του είχε ζητηθεί από τον τότε υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, ο κ. Διώτης απάντησε:

«Αν μου το ζητούσε ο κ. Βενιζέλος να το χρησιμοποιήσω ως βάση έρευνας, θα το έκανα».

Καπελέρης: Εγω 10 ονόματα πήρα στα χέρια μου
Ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Γιώργος Καπελέρης κλήθηκε σήμερα από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να καταθέσει όλα όσα γνωρίζει για τις λίστες που κυκλοφορούν αλλά και για την περίφημη λίστα Λαγκάρντ.

Οσα είπε είναι αποκαλυπτικά και εκθέτουν τον πρώην υπουργό και τότε πολιτικό του προϊστάμενο Γ.Παπακωνσταντίνου. Ο κ.Καπελέρης επι της ουσίας είπε ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου αφού πήρε στα χέρια του την λίστα Λαγκάρντ, επέλεξε ο ίδιος ονόματα από την λίστα και δεν την έδωσε ποτέ ολόκληρη στον ίδιο.

"Περί τα τέλη του 2010 ή τις αρχές του 2011, δεν θυμάμαι καλά... - να ξεκαθαρίσω… καμία λίστα δεν μου παραδόθηκε! - και λέω: περί τέλη 2010 ή αρχές 2011 μου παραδόθηκαν κάποια ονόματα από υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου για να διενεργήσω έρευνα…", είπε ο κ. Καπελέρης.

Και συνέχισε: "Μεταξύ αυτού του μικρού αριθμού ονομάτων που μου παραδόθηκαν εμπιστευτικά και ατύπως σε εμένα, και στη συνέχεια από εμένα στο ίδιο τον υπουργό, αυτό που θυμάμαι είναι πως δεν υπήρχε κανένα πολιτικό πρόσωπο ή οικονομικός παράγοντας επώνυμος, τουλάχιστον της τελευταίας 20ετίας. Και αν θυμάμαι καλά, αναφερόταν σε χρήσεις πολύ παλιές. Επαναλαμβάνω από τα 10 ονόματα που είχα πάρει δεν υπήρχε κανένα πολιτικό πρόσωπο και αναφερόταν σε καταθέσεις προ 10ετίας. Πιστεύω πως επελέγησαν άτομα που είχαν υψηλές καταθέσεις. Εγώ δεν είδα πλήρη λίστα."

Ωστόσο ο κ.Καπελέρης γνώριζε την ύπαρξη της λίστας αφού όπως είπε σε σύσκεψη συζητήθηκε το ενδεχόμενο να συσταθεί επιτροπή για την λίστα Λαγκάρντ.

Νωρίτερα ο κ. Καπελέρης είχε πει: "Σήμερα ιδιωτεύω. Στο ΣΔΟΕ ήμουν από Γενάρη 2010 έως Μάιο 2011. Απουσιάζω δηλαδή περίπου 1,5 χρόνο. Απευθύνθηκα στο ΣΔΟΕ ενόψει της κατάθεσής μου εδώ, στην Επιτροπή Θεσμών, προκειμένου να μου γνωστοποιήσει ποια πολιτικά πρόσωπα ελέγχθηκαν επί των ημερών μου. Η απάντηση της υπηρεσίας ήταν αρνητική, επικαλούμενη το φορολογικό απόρρητο." Και συνέχισε: Θα σας πω όσα θυμάμαι...

O καβγάς με τον Κεφαλλογιάνη
Οι τόνοι ανεβηκαν επικίνδυνα όταν άρχισε να του κάνει ερωτήσεις ο Μανώλης Κεφαλλογιάννης.
"Τα ποσά αφορούσαν σε χιλιάδες ή εκατομμύρια ευρώ;", ρώτησε ο βουλευτής και γραμματέας της ΝΔ. "Δεν θυμάμαι.", απάντησε ο κ. Καπελέρης.
Και τότε άναψαν τα αίματα. Διαβάστε τον διάλογο:

Κεφαλλογιάνης: Εαν νομίζετε ότι απευθύνεστε όχι σε βουλευτές αλλά σε παιδιά της α’ δημοτικού πλανάστε πλάνη οικτρά!
Καπελέρης: Δεν ενθυμούμαι
Κεφαλλογιάνης: ‘Η είστε αφελής ή κοροϊδεύετε εμάς. Εάν δεν μπήκατε στη βάσανο την απάντηση που δώσατε στον κ. Παπακωνσταντίνου, το έγγραφο να το πρωτοκολλήσετε, ή είστε αφελής ή νομίζετε ότι είμαστε εμείς αφελείς. Ένα από τα δύο, διαλέξτε!
Καπελέρης: Μα δεν ενθυμούμαι!
Κεφαλλογιάνης: Μας δουλεύετε;
Καπελέρης: Δεν ενθυμούμαι καν αν τα ποσά ήταν σε ευρώ ή σε δραχμές, αφορούσαν κινήσεις παρελθόντων χρόνων. Δεν θυμάμαι καν σε τι νόμισμα ήταν! Με συγχωρείτε αλλά στέκομαι απέναντι σας με μεγάλο σεβασμό.
Κεφαλλογιάνης: Μα δεν μπήκατε στη βάσανο να δείτε το νούμερο! Πιστεύω πως ο κ. Καπελέρης ήρθε εδώ περισσότερο για να συσκοτίσει παρά για να ρίξει φως στο θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου