Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

«Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού»


Εν όψει της άρσης των μέτρων του κορωνοϊού και τις επιστροφής στην κανονικότητα, ήρθε και η σειρά της πολύπαθης παιδείας να υποστεί τις συνέπειες του πρώτου κύματος...

μέλους της ΠΓ της ΔΗ.ΠΟΣ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ»

Εκλεισαν  τα σχολεία, ώστε να περιοριστεί η διασπορά του ιού και καλά έκαναν. Διότι στην Ελλάδα οι δεσμοί της οικογένειας είναι ακόμα άρρηκτοι, οπότε πολλές ζούνε έχοντας μαζί παππούδες και γιαγιάδες.

Στην παιδεία λοιπόν, ήρθε η ώρα να χρησιμοποιηθούν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που ήταν για χρόνια στα συρτάρια αναξιοποίητες και σίγουρα θα δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα για την αγορά τους. Να λοιπόν, που τώρα έπρεπε να γίνει η χρήση τους, ώστε να μην σταματήσει η μόρφωση των παιδιών μας, λόγω του εγκλεισμού στο σπίτι. Για μια ακόμα φορά, η πλειοψηφία των δασκάλων ανταποκρίθηκε, χωρίς καμία προηγούμενη επιμόρφωση -  όλα έγιναν τελευταία στιγμή - με ατελείωτη προσωπική δουλεία και ξενύχτι,  γιατί το διαδίκτυο υπολειτουργούσε. Όλα όμως, είχαν να κάνουν με το πάθος και την αγάπη που έχουν για τη δουλειά τους και για...
τα παιδιά.(εξαιρέσεις πάντα υπάρχουν και μάλιστα σε όλες τις δουλειές)

Όμως τι γίνεται με τις κάμερες, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία; Άραγε, το μελετήσανε καλά οι αρμόδιοι; Η προσωπική μου άποψη είναι όχι, τώρα το γιατί είναι μια άλλη ιστορία…

Η διδασκαλία στο σπίτι μέσω κάμερας είναι ένα μάτι και αυτί, που κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποιος βλέπει και ακούει. Δεν πρέπει να ξεχνάμε,  ότι υπηρεσίες απόρρητες παραβιάζονται με ευκολία. Επίσης πολλοί, μάλλον, ξεχνούν το οικογενειακό άσυλο και ότι ο χώρος του σπιτιού είναι ιερός προσωπικός χώρος.

Από την πρώτη στιγμή, δεν έπρεπε να γίνει κουβέντα να μπει η κάμερα στη ζωή των μικρών μαθητών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, γιατί δεν πρέπει να μυήσουμε τα παιδιά σε αυτήν την τρυφερή τους ηλικία, στη χρήση αυτής της τεχνολογίας.

Κάποιοι με μεγάλη ευκολία θα πούνε, μα όλοι πλέον… Σίγουρα θα έρθει και αυτή η στιγμή στο σχολείο, όμως στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό πρέπει να μάθουν καλά,  άλλες χρήσιμες δεξιότητες, όπως η ανάγνωση, η γραφή, το σκέφτομαι και γράφω κ.ά.

Είχα διαβάσει ένα άρθρο, που μου είχαν στείλει, πριν από πολλά χρόνια, το οποίο και διατηρώ στο αρχείο μου που έλεγε ότι οι εργαζόμενοι στη Silicon  Valley, όπου είναι το κέντρο υψηλής τεχνολογίας των ΗΠΑ, δεν αφήνουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με τους Η\Υ μέχρι να τελειώσουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Απολύτως λογικό, γιατί θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν σωστά τις βασικές δεξιότητες, σταθερό ψυχικό κόσμο και μετά να μπουν στον στους Η\Υ. Κάτι ξέρουν αυτοί… 

Για πολλούς αλλά εξίσου σημαντικούς λόγους δεν πρέπει να μπουν οι κάμερες στις τάξειςΕνδεικτικά θα αναφέρω μερικούς από αυτούς:
  • Η τάξη δεν είναι στούντιο τηλεοπτικού σταθμού.
  • Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν είναι τηλεπαρουσιαστές.
  • Η διδασκαλία όπως και τα παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση δεν είναι προϊόντα προς πώληση.
  • Ο εκπαιδευτικός είναι παιδαγωγός και την ώρα του μαθήματος πρέπει να αφήνεται απερίσπαστος να ξεδιπλώνει τις αρετές του πάνω στην διδασκαλία, τις οποίες θα πετύχει και με το ψυχικό δέσιμο με τους μαθητές. Η δουλειά του δασκάλου είναι ιερή.
  • Οι μαθητές από την πλευρά τους και αυτοί θα είναι αποσυντονισμένοι έχοντας στο νου τους ότι τους παρακολουθούν και άλλοι. Αν πουν κάποιοι,  ότι οι μαθητές δεν θα το γνωρίζουν είναι γελασμένοι.

Οι μαθητές που δεν μπορούν να προσέλθουν στην τάξη, υπάρχει μέριμνα εδώ και χρόνια. Για αυτούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες υπάρχει η μέριμνα της κατ’ οίκον διδασκαλίας,  κατόπιν αίτησης στα αρμόδια γραφεία εκπαίδευσης. Οι μαθητές που απουσιάζουν λόγω ασθένειας, τα μαθήματα δίνονται στους γονείς, ενώ τώρα μπορεί να γίνεται μέσω των ηλεκτρονικών πλατφορμών του Π.Σ.Δ.( e-class & e-me ). Άλλωστε, ποτέ κανένας εκπαιδευτικός δεν άφησε παιδί χωρίς μαθήματα και αυτό φαίνεται και τώρα, αν δει κανείς τα νούμερα των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, με δική τους μάλιστα πρωτοβουλία και χωρίς καμία προηγούμενη επιμόρφωση.

Κάποιοι με ευκολία μίλησαν για κωδικούς ασφαλείας. Εδώ παραβιάζονται κωδικοί ασφαλείας Υπηρεσιών με απόρρητες πληροφορίες στην εκπαίδευση θα κολλήσουν; Για αυτό λοιπόν δεν παίζουμε με τα παιδιά των άλλων, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που έχουν την ευθύνη των μαθητών. Δεν πρέπει επ’ ουδενί λόγο να παραβιαστεί το οικογενειακό άσυλο των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Κάμερα=λήψη=βιντεοσκόπηση.

Επίσης, δεν πρέπει να επωφεληθούν κάποιοι για άλλη μια φορά, στις πλάτες της παιδείας να βγάλουν τεράστια κέρδη με την εγκατάσταση δικτύων καμερών στα σχολεία. Όπως επίσης και κάποιοι εκπαιδευτικοί πρέπει να αφήσουν τους δήθεν νεωτερισμούς, προσεταιριζόμενοι όλες αυτές τις τάσεις, γιατί:
1)     Ο ρόλος τους,  ως εκπαιδευτικοί είναι άλλος και τον έχουν παρεξηγήσει
2)     Μας βλέπουν και μας κρίνουν, γιατί η δουλειά μας είναι με παιδιά και όχι με άψυχα αντικείμενα και
3)     Αν κάποιος εκπαιδευτικός θέλει περισσότερα χρήματα, τότε τα πράγματα είναι απλά. Ο ιδιωτικός τομέας είναι εκεί έξω και θέλει κότσια και αντοχές. Οι δε αποδοχές, είναι γνωστές από την αρχή οπότε, δικαιολογίες δεν υπάρχουν.

Η παιδεία μας έχει να ασχοληθεί με  πολύ σημαντικά θέματα, όπως είναι τα προγράμματα, τα βιβλία που πρέπει να γίνουν πιο κατανοητά και κατατοπιστικά για τα παιδιά και διάφορα άλλα σημαντικά θέματα που άπτονται το της αγωγής και της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Αυτή μας κράτησε ζωντανούς για χιλιάδες χρόνια και μας έσωσε από πολλούς κινδύνους,  που ήθελαν και θέλουν την εξαφάνισή μας.

Την παιδεία μας, λοιπόν και τα μάτια μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου