Όχι κύριε Μπαμπινιώτη, και κάθε κύριε Μπαμπινιώτη, δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Θέλετε να μετατρέψετε το μάθημα σε θεατρική παράσταση, όπου δάσκαλος και μαθητές θα υποδύονται έναν ρόλο; Γιατί όταν σε βλέπει η κάμερα δεν είσαι ο εαυτός σου. Παίζεις ένα ρόλο...
της ΡΟΥΛΑΣ ΓΚΟΛΙΟΥ
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι σαν κι εσάς, που έχετε άνεση μπροστά στις κάμερες, που αποζητάτε μάλιστα διακαώς να σας πάρει μια κάμερα. Που ό,τι και να πείτε, και λάθος να είναι, δε σας νοιάζει…
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι σαν κι εσάς, που έχετε άνεση μπροστά στις κάμερες, που αποζητάτε μάλιστα διακαώς να σας πάρει μια κάμερα. Που ό,τι και να πείτε, και λάθος να είναι, δε σας νοιάζει…
Πολλοί άνθρωποι και ιδιαίτερα πολλά παιδιά, τα περισσότερα θα έλεγα, δεν έχουν αυτή την άνεση. Χάνουν τα λόγια τους, μπλοκάρει το μυαλό τους μπροστά σε μια κάμερα. Δεν λειτουργούν.
Ή θέλετε οι μαθήτριες και οι μαθητές να ενδιαφέρονται πιο πολύ πηγαίνοντας στην τάξη, για την εμφάνισή τους, να ντύνονται και να στολίζονται για είναι όμορφες και όμορφοι στο φακό – πράγμα πολύ φυσιολογικό – παρά να παρακολουθούν το μάθημα;
Η διδασκαλία είναι μια μυσταγωγία, μια μοναδική σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ δάσκαλου και μαθητών. Αυτό θα αλλάξει και θα αλλοιωθεί εντελώς, δεν θα είναι πια μάθημα, μπροστά σε ένα «τρίτο μάτι», σε έναν παρατηρητή. Θα χάσει την αυθεντικότητα, τη μοναδικότητα, τον αυθορμητισμό και...
την αλήθεια του.
Η παιδαγωγική σχέση θα διαρραγεί. Η μαθησιακή διαδικασία θα διαταραχθεί.
Δεν έχετε δει το πείραμα των δύο σχισμών; Ο παρατηρητής μεταβάλλει την πορεία του πειράματος. Είναι σαν να παρεμβαίνει, και παρεμβαίνει στη διαδικασία, και αλλάζει το αποτέλεσμα. Θέλουμε μαθητές μπλοκαρισμένους, κομπλαρισμένους ή ηθοποιούς; Θέλουμε δασκάλους φορτωμένους με το άγχος, μήπως δεν είπαν κάτι σωστά; Δεν τους φτάνουν τα άγχη της καθημερινότητας;
Όσοι προλάβαμε τους επιθεωρητές στα σχολεία, θυμόμαστε ότι το μάθημα, παρουσία του επιθεωρητή, δεν ήταν ένα καθημερινό μάθημα. Ήταν ένα στημένο μάθημα. Ο δάσκαλος είχε προετοιμάσει τα παιδιά, σήκωνε στο μάθημα μόνο τους «καλούς» μαθητές, και όλοι γίνονταν ηθοποιοί που έπαιζαν έναν ρόλο. Έτσι ο επιθεωρητής είχε μια ψεύτικη εικόνα της τάξης. Γι’ αυτό και καταργήθηκε ο θεσμός του, εδώ και χρόνια. Θέλετε τώρα να αντικαταστήσετε τον αποτυχημένο θεσμό του επιθεωρητή με ένα μάτι που θα παρακολουθεί συνεχώς τα τεκταινόμενα μέσα στις τάξεις;
Θέλετε να αλλοιώσετε την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κάνετε θεατρική παράσταση;
Χώρια η υπόθεση των προσωπικών δεδομένων…
Σίγουρα θα υπάρξουν εθελοντές καθηγητές που θα δεχτούν να βιντεοσκοπηθούν οι διδασκαλίες τους και μαθητές που θα δεχτούν να συμμετέχουν, τις οποίες διδασκαλίες θα μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά οι υπόλοιποι μαθητές, όσοι μένουν στα σπίτια τους σε όλη την Ελλάδα.
Προς τι τόσα έξοδα για κάμερες, τόση αναστάτωση στη σχολική κοινότητα; Υπάρχουν πιο εύκολες, ανέξοδες και λιγότερο επιβλαβείς και επικίνδυνες λύσεις.
Αυτά, από μια πρώην εκπαιδευτικό.
*Η Ρούλα Γκόλιου υπήρξε εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου