Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Περίεργη στρατιωτική κινητικότητα σε Αδριατική και Ιόνιο

Οπως ανακοινώθηκε από το ΓΕΝ, ολοκληρώθηκε στην Αθήνα η 14η Σύνοδος Αδριατικής - Ιόνιας Πρωτοβουλίας (Adriatic - Ionian Initiative - ADRION), όπου συμμετέχουν τα Ναυτικά των χωρών της Αδριατικής και του Ιονίου Πελάγους και συγκεκριμένα των Ελλάδας, Αλβανίας, Ιταλίας, Κροατίας, Μαυροβουνίου και Σλοβενίας... 
Αποτέλεσμα εικόνας για Σύνοδος Αδριατικής - Ιόνιας Πρωτοβουλίας
Επισήμως, σκοπός της είναι η εξασφάλιση της συνεργασίας μεταξύ των Ναυτικών των χωρών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν από...
κοινού οι «προκλήσεις ασφαλείας» στην εν λόγω περιοχή.

Σε αυτό το πλαίσιο, στη Σύνοδο συζητήθηκαν θέματα περαιτέρω αναβάθμισης της διαλειτουργικότητας και επιχειρησιακής συνεργασίας των Ναυτικών της Πρωτοβουλίας, ενώ έλαβε χώρα και η κύρια σύσκεψη σχεδίασης της ετήσιας άσκησης της Πρωτοβουλίας, που τον Ιούνη θα διεξαχθεί στην Ελλάδα (ADRIONCAX/LIVEX 2017), σε άλλη μια κίνηση συντονισμού στρατιωτικών δυνάμεων για τον έλεγχο από διακρατικές ενώσεις του κεφαλαίου σημαντικών διαύλων και πλουτοπαραγωγικών ζωνών, όπως το Ιόνιο και η Αδριατική.
Αλλωστε, η ίδια η ΕΕ έχει εκπονήσει ήδη από το 2012 ιδιαίτερη «Στρατηγική» για τη «μακροπεριφέρεια» Αδριατικής και Ιονίου. Η δημιουργία αυτής της «μακροπεριφέρειας» αποτελούσε μία από τις προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας στο Συμβούλιο της ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014, εξ ου και διοργάνωσε το Φλεβάρη σχετική Υπουργική Σύνοδο στην Αθήνα. Οπως τονιζόταν, τότε, χαρακτηριστικά, «η μακροπεριφέρεια Αδριατικής - Ιονίου παράγει κάθε χρόνο ακαθάριστη προστιθέμενη αξία πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ (...). Από το 2007 υπήρξαν 135 σχέδια συνεργασίας για θέματα που αφορούν τη ναυτιλία και τη θάλασσα, συνολικής αξίας σχεδόν μισού δισεκατομμυρίου». Γινόταν, δε, έκκληση «να επικεντρωθούμε σε τομείς όπου θεωρούμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες προς εκμετάλλευση και να παρέχουμε τους καλύτερους δυνατούς λειτουργικούς όρους για τις επιχειρήσεις», εστιάζοντας στους τομείς «της καινοτόμου θαλάσσιας και παράκτιας ανάπτυξης, της συνδεσιμότητας, με έμφαση στις θαλάσσιες μεταφορές και τα δίκτυα Ενέργειας, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, καθώς και τον βιώσιμο Τουρισμό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου