Μετά από την ναυτική τραγωδία στην Αδριατική, είναι ώρα να ειπωθούν
κάποια πράγματα με τ΄ όνομά τους...
Στην πράξη το σύστημα έρευνας και
διάσωσης της χώρας στηρίζεται -όχι τώρα χρόνια πίσω- σχεδόν αποκλειστικά
στις Ένοπλες Δυνάμεις. Μπορεί πολλοί να δυσαρεστούνται μ΄ αυτή την...
διαπίστωση αλλά ποιος και πως μπορεί να αμφισβητηθεί;
Το Λιμενικό Σώμα εξοπλίστηκε με μέσα κυρίως εναέρια ,αλλά όσες φορές προέκυψε έκτακτη κατάσταση, ποιοι κλήθηκαν να “βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά”;
Δεν απαξιωνουμε κανέναν αλλά είναι πλέον ώρα να τεθεί στο τραπέζι της συζήτησης όλος ο σχεδιασμός του συστήματος έρευνας και διάσωσης της χώρας. Το οποίο για την Ελλάδα έχει μεγαλύτερη σημασία απ΄ ότι σ΄ όλες τις άλλες χώρες του πλανήτη για λόγους που είναι γνωστοί.
Δεν μπορεί στα χαρτιά και στα σχέδια άλλοι να έχουν την ευθύνη αυτής της πολύ σοβαρής αποστολής για την χώρα και κάθε φορά που προκύπτει πραγματικά έκτακτη ανάγκη οι ΕΔ να βρίσκονται μόνες στην πρώτη γραμμή της μάχης. Και να αναλαμβάνουν και όλο το μερίδιο ευθύνης αν κάτι πάει στραβά.
Αφού λοιπόν οι ΕΔ έτσι κι αλλιώς αναλαμβάνουν πάντα και αυτές τις αποστολές μήπως θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει μ΄ όλα αυτά τα μέσα έρευνας διάσωσης που διάσπαρτα είναι “παρκαρισμένα” …εδώ κι εκεί. Τα οποία όλα τα πλήρωσαν οι Έλληνες φορολογούμενοι πολύ ακριβά.
Θα πρέπει να δούμε πως όλα όσα διαθέτουμε ως μέσα διάσωσης θα μπορέσουν να αρχίσουν να λειτουργουν όπως πρέπει και να είναι έτοιμα να χρησιμοποιηθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή. Να έχουμε στα χαρτιά έναν από τους μεγαλύτερους εναέριους στόλους μέσων έρευνας και διάσωσης δεν λέει τίποτα.
Κανείς δεν μπορεί να κάνει τον προφήτη εκ των υστέρων αλλά είναι σιγουρο πως αν είχαμε στην διαθέση μας και τα 12 ελικοπτερα Super Puma της ΠΑ και τα έξι Dauphin του Λιμενικού τα αποτελέσματα της επιχείρησης διάσωσης στο Norman Atlantic θα ήταν πολύ διαφορετικά και πολύ καλύτερα. Και ισως να μην αναγκαζόμασταν να παραχωρήσουμε την διοίκηση της επιχείρησης στην Ιταλία. Γιατί μην κρυβόμαστε . Αυτό έγινε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου