Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ:ΗΡΩΪΚΗ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΘΗΝΑ

Ηρωϊκή πεζοπορία αντίστασης από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα πρόκειται να πραγματοποιήσουν σχολικοί φύλακες από τη Βόρεια Ελλάδα, ως ένδειξη διαμαρτυρίας επειδή χάνουν τη δουλειά τους στο πλαίσιο της «διαθεσιμότητας»...
 
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία των σχολικών φυλάκων του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ήρθαν σε επικοινωνία με συναδέλφους τους από άλλες περιοχές και αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν το δύσκολο εγχείρημα.
 
Όπως δήλωσε η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, Βίκυ Νάκου, οι διαμαρτυρόμενοι πεζοπόροι σχολικοί φύλακες θα...
Ξεκινήσουν το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, στις 7.00, από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης και αναμένεται να φτάσουν στην πρωτεύουσα στο τέλος Οκτωβρίου. Στη διαδρομή θα προστίθενται στους πεζοπόρους και άλλοι συνάδελφοί τους από τους νομούς που θα διέρχονται.
Οι πεζοπόροι- αγωνιστές θα περπατούν οκτώ ώρες την ημέρα (κατά πάσα πιθανότητα τέσσερις το πρωί και άλλες τέσσερις το απόγευμα) και θα διαμένουν σε σκηνές ή σε κάποια καταλύματα που ενδεχομένως να τους παραχωρηθούν στη διαδρομή. Θα τους ακολουθεί αυτοκίνητο του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μεταφέρει τις σκηνές, αλλά και για να τους παρέχει οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστούν.
«Το εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο και η διαδρομή εγκυμονεί κινδύνους, ιδίως όταν μιλάμε για άτομα κάποιας ηλικίας», είπε η Β. Νάκου.

ΣΤΕ: ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Αντισυνταγματική κρίθηκε, με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η πρώτη εφεδρεία στον δημόσιο τομέα που προβλέφθηκε το 2011 με το πρώτο Μνημόνιο.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματικό το μέτρο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (εφεδρεία) για τους υπαλλήλους του αμιγούς δημόσιου τομέα που απασχολούνται καθαρά με σχέση Δημοσίου Δικαίου.
Ειδικότερα, οι δικαστές του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, έκριναν ότι η εφεδρεία αντίκειται στο άρθρο 103 του Συντάγματος και στη συνταγματική αρχή τής ισότητας, ενώ μια δικαστής επιπρόσθετα έκρινε ότι αντίκειται και στην συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας.
Αναλυτικότερα, σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ότι «δεν είναι συνταγματικά ανεκτή η πρόβλεψη στον νόμο της υποχρεωτικής, και χωρίς προηγούμενη κρίση του υπαλλήλου από υπηρεσιακό συμβούλιο, αποχωρήσεώς του» με μόνο κριτήριο τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, έστω και αν αυτός είναι μεγάλος, όπως είναι η 35ετής υπηρεσία.

Σε άλλο σημείο της δικαστικής απόφασης, αναφέρεται ότι «δεν είναι συνταγματικά επιτρεπτό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο θεμιτός σκοπός της αναδιοργανώσεως των δημοσίων υπηρεσιών και της ορθολογικής διαχειρίσεως της αντίστοιχης δημόσιας δαπάνης, να καθορίζονται όροι υποχρεωτικής απομακρύνσεως υπαλλήλων από την υπηρεσία με βάση κριτήρια μη συνδεόμενα με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες της διοικήσεως, αλλά και με τα προσόντα, τις ικανότητες και την εν γένει υπηρεσιακή τους απόδοση και η κατάργηση των οργανικών θέσεων, τις οποίες κατείχαν οι αποκρινόμενοι, να επέρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της απομακρύνσεως».
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η απομάκρυνση δημοσίου υπαλλήλου από την υπηρεσία χωρίς τις εγγυήσεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, δηλαδή χωρίς προηγούμενη κρίση υπηρεσιακού συμβουλίου, είναι επιτρεπτή μόνο σε δύο περιπτώσεις: Η πρώτη είναι η παύση έπειτα από δικαστική απόφαση και η δεύτερη είναι η αποχώρηση λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας.

Κατόπιν αυτών, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματική την εφεδρεία του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, καθώς «η μεταβολή στο υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων που έχει ως συνέπειες στην οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, αφενός δεν βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό των λειτουργιών του κράτους και τη διοικητική αναδιοργάνωσή του κατ' εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών με κριτήριο την αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών, η δε κατάργηση των νομοθετημένων οργανικών θέσεων δεν επέρχεται ως συνέπεια της αναδιαρθώσεως και αφετέρου δεν ανάγεται σε πάγια αλλαγή του γενικού καθεστώτος που διέπει τους όρους λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως με απόλυση λόγω ορίου ηλικίας και 35ετίας».

Στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν προσφύγει η ΑΔΕΔΥ και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζοντας ότι ο Ν. 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο, εργασιακή εφεδρεία, κ.λπ.) όπως και η επίμαχη υπουργική απόφαση, είναι αντίθετη σε ένα πλέγμα διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ευρωπαϊκών οδηγιών).
Σημειώνεται, ότι ακολούθησε και δεύτερο σχέδιο εφεδρείας με το Μνημόνιο ΙΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου