Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2014

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΜΕ ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Και συνιστά ξεπούλημα και όχι παραχώρηση, αφού η 50ετής εκχώρησή τους στο Γερμανικό imperium, του εξασφαλίζει, μακροχρόνιο γεωστρατηγικό προνόμιο απόλυτου ελέγχου σε μια περιοχή ρευστή ως προς τις εξελίξεις και για περίοδο γεωπολιτικά επαρκέστατη ώστε να εδραιώσει πολλαπλά αυτό τον έλεγχο και σε κάθ επίπεδο...
Τίμημα-μαμούθ για τα αεροδρόμια με γεωπολιτική διάσταση

Το εμφανιζόμενο ως premioum, στο τίμημα του ξεπουλήματος, όχι μονάχα δεν επιτρέπει θριαμβολογίς επ αυτού, αλλά αντίθετα καταδεικνύει ότι εκχωρήθηκε με τρόπο ταπεινωτικό, ένας...
τομέας εθνικής σημασίας, που επιπροσθέτως είναι και ιδιαιτέρως χρυσοφόρος για το Ελληνικό δημόσιο.

Μέσα από αυτή την πράξη εθνικής υποτέλειας, αποδεικνύεται γι ακόμη μια φορά, πως η επικίνδυνη συγκυβέρνηση, απλά ενέδωσε με όχημα τις οικονομικές πιέσεις, αλλά ταυτόχρονα αποκαλύπτεται πως το όποιο οικονομικό τίμημα ελάχιστα ενδιαφέρει το γερμανικό imperium. 
Εκείνο που πρωτίστως αποτελεί διεκδικούμενο και πραγματικό φιλέτο για το 4ο Ράιχ, είναι η ίδια η γεωστρατηγική υπόσταση της χώρας, και αυτήν ακριβώς εκχωρεί χωρίς ίχνος εθνικής συνείδησης, η επικίνδυνη συγκυβέρνηση των ανδρεικέλων.

Παραμένει φυσικά ύποπτο και αποκαλυπτικό των προθέσεών του το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καταφεύγει στην ένοχη σιωπή και φυσικά το γεγονός ότι δε δεσμεύεται αν γίνει κυβέρνηση να ακυρώσει στην πρώτη κιόλας συνεδρίαση της Βουλής αυτη τη συμφωνία ντροπής και πρωτοφανούς υποτέλειας.
______________________________

Το παρακάτω απόσπασμα από την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ", είναι αποκαλυπτκό για το μέγεθος της βρωμιάς, αρκεί να επιχειρήσει κανείς να διαβάσει τις αλήθειες πίσω από την ουδέτερη δημοσιογραφική αφήγηση
Η ανάδειξη της Fraport ως νικήτριας στην αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων επιβεβαιώνει το στρατηγικό ενδιαφέρον που είχε επιδείξει το Βερολίνο για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των υποδομών της Ελλάδας, ευθύς εξ αρχής από την εκκίνηση του προγράμματος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο λόγος δεν είναι άλλος από την πίεση για διεύρυνση του οικονομικού χώρου του Βερολίνου, σε μία συγκυρία που παραπέμπει στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν η Γερμανία, αποκομμένη τότε τη δυνατότητα του αποικιακού ιμπεριαλισμού, ανοίχτηκε προς Νότον, χρηματοδοτώντας με τεράστια κεφάλαια τον σιδηροδρομικό διάδρομο Βερολίνο - Βαγδάτη.

Άλλωστε, βασικός τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ στη διαδικασία διαμόρφωσης του σχεδίου αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων ήταν η Lufthansa Consulting, θυγατρική του ομώνυμου αεροπορικού ομίλου, η οποία είχε προσληφθεί στις αρχές του 2012. Σημειωτέον ότι στη Fraport, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, συμμετέχει με ποσοστό 8,5% η Lufthansa. 
Η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel υπερνίκησε τους υπόλοιπους διεκδικητές, προσφέροντας στο ΤΑΙΠΕΔ εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, καθώς και ετήσια αμοιβή ύψους 22,9 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές για τα 7+7 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σκιάθου).  

Έτσι, όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, με μέσο EBITDA 100 εκατ. ευρώ, η θεωρητική αποτίμηση των 14 αεροδρομίων θα φτάνει το 1 έως 1,2 δισ. ευρώ. όταν η ελάχιστη αποτίμηση των συμβούλων PWC και Citibank ήταν υποπολλαπλάσια και έφτανε μόλις τα 350 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική διεύρυνση προς Νότο
Πηγές κοντά στην υπόθεση χαρακτηρίζουν το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ως ένα υψηλότατο premium, το οποίο προδίδει τη στρατηγική επιλογή του Βερολίνου να διευρύνει τον οικονομικό του χώρο στον Νότο, δεδομένης της παρουσίας του γερμανικού Δημοσίου στην εισηγμένη Fraport, επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχει ο όμιλος του κ. Δημήτρη Κοπελούζου.

Στελέχη της αγοράς υπογραμμίζουν ότι το τίμημα για τα αεροδρόμια προσεγγίζει τα χρήματα που έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ από την πώληση του ΟΠΑΠ και του Αστέρα συνδυαστικά, ενώ σχολιάζουν ότι πλέον χρειάζεται μία πολύ καλή ρυθμιστική αρχή που θα επιβλέπει με αυστηρότητα την εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης. 
Η «απάντηση» στη Hochtief
Κορυφαία στελέχη της αγοράς ερμηνεύουν τη γερμανική κάθοδο στα περιφερειακά αεροδρόμια και ως «απάντηση» της Έσσης στην «απώλεια» της Hochtief, η οποία ήταν η οικονομική «ναυαρχίδα» της περιοχής και εξαγοράστηκε από την ισπανική ACS, η οποία έκτοτε «εκποιεί» τα «φιλέτα» της εταιρείας προκειμένου να εξυπηρετήσει τον βαρύ δανεισμό της Μαδρίτης.

Κάπως έτσι, άλλωστε, έφυγε από τα γερμανικά χέρια και το αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς το ισπανικό μάνατζμεντ της Hochtief πούλησε τη θυγατρική Hochtief Airports, που διαχειρίζεται το «Ελ. Βενιζέλος» και τα αεροδρόμια Βουδαπέστης, Ντύσελντορφ, Αμβούργου, Σίδνεϊ και Τιράνων στο καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP.

Μάλιστα, οι ίδιες πηγές προεξοφλούν ότι οι Γερμανοί θα αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του «Ελ. Βενιζέλος», στην οποία ενδεχομένως να συμμετάσχουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου