«Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος (σ.σ.: τα 5.300 δολάρια, δηλαδή) εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων»!
του ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ
Ο κ. Θόδωρος Βενιάμης είναι ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών. Είναι
ο ίδιος άνθρωπος που στις 13/6/2010, λίγο μετά δηλαδή από την ψήφιση
του πρώτου Μνημονίου, είχε δηλώσει για λογαριασμό των εφοπλιστών: «Αισθανόμαστε καλά στην Ελλάδα»...
Προχτές, ο κ. Βενιάμης και ο πρωθυπουργός συναντήθηκαν.
Λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες και φύγουν οι κάμερες δόθηκε μια απολαυστική παράσταση.
Ο μεν Σαμαράς δήλωσε:
«Σε
αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει ο τόπος μας είναι και ουσιαστικό
και ηθικό το χρέος όλων να συμβάλουν στην προσπάθεια για την ανάκαμψη
του τόπου».
Ο κ. Βενιάμης απάντησε:
«Ο
εφοπλιστικός κόσμος συναισθανόμενος την κρισιμότητα των στιγμών αλλά και
τη μοναδική ευκαιρία που έχει η χώρα να ανακάμψει και να αναπτυχθεί,
ανταποκρίνεται πλήρως στις προκλήσεις, δηλώνει "παρών" και συμβάλλει
στην προσπάθεια μέσα από τα φορολογικά έσοδα που τόσο έχει ανάγκη ο
τόπος»... Κατόπιν αυτών, έχουμε να υπενθυμίσουμε:...
1) Η «πατριωτική» συνεισφορά των εφοπλιστών στα φορολογικά έσοδα έχει προσδιοριστεί επ' ακριβώς:Το
ποσό, που πληρώνουν ως φόρο οι εφοπλιστές, είναι μικρότερο ακόμα κι από
το ποσό που πληρώνουν οι μετανάστες για παράβολα προσωρινής παραμονής
τους στη χώρα! Τόσος είναι ο... «φορο-πατριωτισμός» τους.
2)
Οντως, οι εφοπλιστές δηλώνουν «παρών». Αλλά όχι με τον τρόπο που
παριστάνουν ο πρόεδρός τους και ο πρωθυπουργός. Είναι «παρόντες» με τον
δικό τους «πειρατικό» τρόπο. Και συγκεκριμένα:
Την ώρα
που ο ελληνικός λαός χειμάζεται και η Ελλάδα βυθίζεται, αυτοί
αποδεικνύουν τι κρύβεται πίσω από τη φράση «η κρίση είναι ευκαιρία»:
Μέσα
στους πρώτους επτά μήνες του 2012, οι «πατριώτες» εφοπλιστές δαπάνησαν
πάνω από 2 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων,
αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σπάζοντας
παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους. Οσο για τις παραγγελίες
νεότευκτων πλοίων, εκεί δεν τους πιάνει κανένας! Τα ποσά που θα δοθούν
μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από τους
Ελληνες εφοπλιστές υπερβαίνουν τα 6 δισ. δολάρια!
Σύμφωνα,
μάλιστα, με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος «Allied
Shipbroking Inc», οι Ελληνες πλοιοκτήτες προηγούνται μακράν των
υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Τα
«πατριωτάκια» μας - αυτοί που φτιάχνουν «αυτοκρατορίες» πάνω στην
ανείπωτη εκμετάλλευση των ναυτεργατών και των επιβατών έχοντας ως μόνιμο
χορηγό το κράτος - έχουν αφήσει δεύτερους τους Κινέζους, τρίτους τους
Νορβηγούς και τέταρτους και καταϊδρωμένους τους... Γερμανούς.
3) Αυτό το εφοπλιστικό «θαύμα» έχει πολύ... γήινες εξηγήσεις.Ιδού:
Στην
Ελλάδα, που οι νόμοι αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπάρχει ένας και
μοναδικός νόμος που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί το «ιερό
ευαγγέλιο» όλων των κυβερνητικών «σωτήρων».
Πρόκειται για το νόμο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κ.λπ.», που στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά ...60 φοροαπαλλαγές (!) για τους εφοπλιστές. Κάθε άρθρο και δύο φοροαπαλλαγές, δηλαδή!
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, το φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές είναι πολύ απλό:
Δεν πληρώνουν φόρο!
Για
την ακρίβεια, πληρώνουν ένα συμβολικό «παράβολο» βάσει της
χωρητικότητας του πλοίου τους. Αν, για παράδειγμα, ένας εφοπλιστής
διαθέτει πλοίο 20.000 κόρων, ηλικίας έως 4 χρόνων, τότε ο «φόρος» που θα
πληρώσει είναι της τάξης των 5.300 δολαρίων!
Δηλαδή, είτε 1 εκατομμύριο κέρδη έχει από αυτό το πλοίο, είτε 1 δισ. ευρώ κέρδη έχει, αυτός 5.300 δολάρια θα πληρώσει!
Αλλά
κι αυτό ελέγχεται. Γιατί με άλλες διατάξεις (άρθρα 7, 8, 9 κ.λπ.),
ακόμα και το παραπάνω «συμβολικό» ποσό, υπό κάποιες πολύ ...συχνές
προϋποθέσεις, είτε μειώνεται στο μισό είτε εξαλείφεται πλήρως!
Αλλωστε, ο νόμος (άρθρο 2) είναι σαφής:
«Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος (σ.σ.: τα 5.300 δολάρια, δηλαδή) εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων»!
Και
δεν είναι μόνο ότι οι εφοπλιστές απαλλάσσονται από κάθε μορφής φόρο
εισοδήματος. Απαλλάσσονται από κάθε μορφής φόρο, γενικώς!
Συγκεκριμένα:
- Απαλλάσσονται από τα κέρδη αν πουλήσουν ένα πλοίο,
- απαλλάσσονται από τα έσοδα αν εισπράξουν ασφαλιστική αποζημίωση για ένα πλοίο,
- απαλλάσσονται από τα κέρδη των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων,
- απαλλάσσονται ακόμα και από τα παράβολα για τα έγγραφα με τα οποία διανέμουν τα κέρδη τους (!),
- απαλλάσσονται μέχρι και από φόρο κληρονομιάς (!), αφού, σύμφωνα με το άρθρο 29, οι εφοπλιστές έχουν επιτύχει την «απαλλαγήν εκ του φόρου κληρονομιών επί πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων, καλύπτουσαι εφεξής άπαντα τα άνω των 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητος πλοία»!
Συμπέρασμα:
Στην
Ελλάδα, που έχει μετατραπεί σε τεκμήριο φορολόγησης ακόμα και ο αέρας
που αναπνέουμε, αν είσαι εργάτης, συνταξιούχος ή άνεργος και έχεις την
...ατυχία να απέκτησες ή να κληρονόμησες κάποιο σπίτι, τότε η Εφορία
ισοδυναμεί με μαύρο φίδι που σε έφαγε.
Αν όμως είσαι κανακάρης ή θυγατέρα κάποιου «Σεβάχ» και διαθέτεις ή κληρονομήσεις ...στόλο, τότε δεν πληρώνεις τίποτα!
Δε χρειάζεται, λοιπόν, να απορούμε γιατί οι εφοπλιστές, σύμφωνα με τον πρόεδρό τους, «αισθάνονται καλά στην Ελλάδα».
Ούτε
να αμφιβάλλουμε για το τι κρύβεται πίσω από τις έννοιες «φορολογική
ασυλία», από τη μια και... «φορολογική δικαιοσύνη», από την άλλη.
Κατά
τα λοιπά, όπως μας διαβεβαίωσαν ο εφοπλιστής Βενιάμης και ο
πρωθυπουργός Σαμαράς, ο εφοπλιστικός κόσμος ήταν και θα παραμείνει -
καθόλου δεν αμφιβάλλουμε -
«"παρών" και συμβάλλει στην προσπάθεια μέσα από τα φορολογικά έσοδα που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου