Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2018

Ρώτησαν τον εκτελωνιστή για δασμούς γενικά κι όχι στην Τουρκία

Λάθος πρώτο: Διενεργείται έρευνα για υπόθεση λαθρεμπορίας και δεν καλείται να γνωμοδοτήσει η ΑΑΔΕ αλλά ένας ιδιώτης εκτελωνιστής... 
Ρώτησαν τον εκτελωνιστή για δασμούς γενικά κι όχι στην Τουρκία
Η δικαιολογία, "ο εισαγγελέας δεν μας είπε να ρωτήσουμε την ΑΑΔΕ", "απορρίπτεται" ως αστεία όταν διατυπώνεται από...
προανακριτικό υπάλληλο που οφείλει να γνωρίζει τα αυτονόητα.
Λάθος δεύτερο: Καλείται ο εκτελωνιστής να καταθέσει και οι αστυνομικοί, για άγνωστους λόγους (άγνοια;), του υποβάλλουν την ερώτηση, "τι γίνεται με τους δασμούς για την εξαγωγή χρυσού σε τρίτη χώρα;". Η απάντηση του εκτελωνιστή είναι σωστή, όμως εν προκειμένω τελωνειακά η Τουρκία δεν είναι τρίτη χώρα αλλά χώρα με ειδική σύμβαση απαλλαγής δασμών με την ΕΕ από το 1995. Ιδού ο διάλογος που δημιούργησε το έωλο κατηγορητήριο, το οποίο καταρρέει στα δικαστήρια:  
Η κατάθεση
"Είμαι εκτελωνιστής και ασκώ το εν λόγω επάγγελμα από το 1978. Έχω διεκπεραιώσει πάρα πολλούς εκτελωνισμούς εξαγωγών και εισαγωγών σε διάφορα είδη εμπορευμάτων, μεταξύ των οποίων και χρυσό και θεωρώ ότι έχω αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στο αντικείμενο".
Ερώτηση: Σε περίπτωση που κάποιος πραγματοποιεί παράνομη εξαγωγή χρυσού σε μορφή σκραπ προς τρίτη χώρα, χωρίς να φέρει παραστατικά και αποκρύπτοντας το εμπόρευμα, διαπράττει λαθρεμπορία ή όχι ;
Απόκριση: Ναι διαπράττει
Ερώτηση: Τι απώλειες έχει το κράτος στην ανωτέρω περίπτωση λαθρεμπορίας;
Απόκριση: Σε περίπτωση λαθρεμπορίας χρυσού σε μορφή σκραπ κατά την εξαγωγή, επιβάλλονται οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που αντιστοιχούν στην εισαγωγή του χρυσού scrap από τρίτη χώρα. Άρα οι απώλειες του κράτους  σε δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις για παράνομη εξαγωγή χρυσού σκραπ είναι Φ.Π.Α. 24% επί της αξίας του εμπορεύματος, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό/εθνικό δασμολόγιο (TARIC CODE).
Ερώτηση: Μπορείς να μας παραθέσεις ένα παράδειγμα;
Απόκριση: Ναι. Για παράνομη εξαγωγή χρυσού (σκραπ) αξίας 10.000 ευρώ  οι δασμοφορολογικές απώλειες θα υπολογιστούν ως εξής 10.000 χ 24% = 2.400 ευρώ. Επομένως οι δασμοφορολογικες απώλειες θα είναι 2.400 ευρώ. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω ότι η αξία του χρυσού κατά την παράνομη εξαγωγή του, υπολογίζεται με βάση την τρέχουσα τιμή πώλησης στο δελτίο τιμών της τράπεζας της Ελλάδος.
Ερώτηση: Σε περίπτωση που κάποιος πραγματοποιεί εξαγωγή ρολογιών παράνομα προς τρίτη χώρα χωρίς να φέρει παραστατικά και αποκρύπτοντας αυτά, διαπράττει λαθρεμπορία;
Απόκριση: Ναι
Ερώτηση: Τι απώλειες έχει το κράτος σε αυτή την περίπτωση της λαθρεμπορίας;
Απόκριση: Ομοίως σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δασμολόγιο (TARIC CODE), έκαστο ρολόι με αξία άνω των 1.000 ευρώ επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας 10%, σε αυτό προστίθεται δασμός αναλόγως της αξίας του ρολογιού και Φ.Π.Α.  24%.”
Μπαλάκι
Από τη στιγμή που προέκυψε το θέμα, παρακολουθήσαμε ένα απίστευτο πινγκ πονγκ ευθυνών, το οποίο μεγιστοποιεί  το φιάσκο. Από τη μια  πλευρά πάντως η Ασφάλεια Αμαρουσίου που διενήργησε όλη την έρευνα και τις συλλήψεις για την υπόθεση του χρυσού, αρχίζει την αναδίπλωση, και ζητεί από τα Αστυνομικά Τμήματα όλης της χώρας, να μην σφραγιστούν τα καταστήματα του ενεχυροδανειστή Ριχάρδου.
Αντίθετα η Εισαγγελία Πρωτοδικών στο αίτημα της ανακρίτριας κατά της διαφθοράς, επέλεξε τον μοναδικό τρόπο που προφανώς είχε για να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα. Να σιωπήσει. Να πάει δηλαδή η υπόθεση στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών και εκεί να βγάλουν οι δικαστές τα κάστανα από τη φωτιά. Κι όμως κάθε μέρα καθυστέρησης, είναι προφανές πως θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο.     
Ο Ριχάρδος
Άλλωστε το είπε χθες δια της προσφυγής του ο Ριχάρδος: "Είναι πράγματι τραγικά αντιφατικό το γεγονός ότι, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει καμία απαίτηση εναντίον μου από τις δικαζόμενες πράξεις, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν απλήρωτες οι υποχρεώσεις μου προς το Ελληνικό Δημόσιο από την επιχειρηματική μου δραστηριότητα σε περίπτωση συνεχίσεως της προσωρινής μου κράτησης. Συνεπώς αυτό που προκαλεί αυτή τη στιγμή κίνδυνο βλάβης των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι οι πράξεις μου που διερευνώνται, αλλά η άδικη και συνεχιζόμενη προσωρινή μου κράτηση!!!", τονίζει.
"Δυστυχώς η τεράστια αρνητική δημοσιότητα που έχω υποστεί αυτές τις ημέρες μετά τη σύλληψή μου, έχει σοβαρές επιπτώσεις στα καταστήματά μου με την ουσιαστική παύση προσέλευσης πελατών, αφού επλήγη η αξιοπιστία και η εντιμότητά μου έναντι του κοινού, και αν δεν ανατραπεί αυτή η κατάσταση με την αποφυλάκισή μου, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να κλείσουν τα καταστήματα, να απολυθεί το προσωπικό και να βρεθούν 100 οικογένειες στο δρόμο, αλλά και να μείνουν απλήρωτες οι υποχρεώσεις μου προς τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν είναι ληξιπρόθεσμες, αλλά θα γίνουν στο άμεσο μέλλον και δεν θα μπορούν να καλυφθούν με την επιχείρηση σε ουσιαστική παύση λειτουργίας" υποστηρίζει, καταλήγοντας "Ήδη με την απολογία μου σας έχω προσκομίσει όλες τις ρυθμίσεις των οφειλών μου προς την εφορία, οι οποίες είναι ενήμερες μέχρι και το μήνα Νοέμβριο, αλλά προφανώς θα βρεθώ σε παντελή αδυναμία πληρωμής τους, αν συνεχιστεί η προσωρινή μου κράτηση και η δι’ αυτής δυσφήμησή μου ως επιχειρηματία και ατόμου".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου