Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Αλέξης Πάρνης: Ένας αγιάτρευτος «ρατσιστής» - Καλώς όρισες χώμα μου...

Το θέμα: Ο γνωστός Έλληνας κομμουνιστής και μαχητής – συγγραφέας, βρέθηκε στη Μόσχα μετά την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2IVdY3ATPicbZSrEdlQERrLX_Buv1GQXXpdYJNR88tRVt07sa

Ένας φίλος του Σοβιετικός συγγραφέας κάνει τουριστικό ταξίδι στην Ελλάδα με πρώτη επίσκεψη τον Παρθενώνα. Γυρίζοντας πίσω δώρισε στο φίλο του «μια χούφτα ελληνικό χώμα που μάζεψε ανηφορίζοντας για την Ακρόπολη».
Αυτή την προσφορά προς τον Πάρνη τη συνόδεψε μ΄ ένα ποίημα, το οποίο δημοσιεύθηκε σε φιλολογική εφημερίδα της Μόσχας με τίτλο: «Η γη σου». 

Ο εκπατρισμένος κομμουνιστής, ανταπέδωσε αυτήν την...
ευγενική χειρονομία του Μοσχοβίτη ποιητή, με το δικό του ποίημα το οποίο δημοσιεύθηκε στην ίδια εφημερίδα και είχε τον τίτλο: «Καλώς όρισες χώμα μου». Παραθέτω το πρώτο τετράστιχο:

«Καλώς όρισες, χώμα μου, ριζικό της ψυχής!
Σε κρατώ και ανασαίνω τ’ αττικά σου τ’ αρώματα
και διαβάζω τη γνώση σου, την οσμή και τα χρώματα
την αιώνια δίψα της καινούριας βροχής»

(Ολόκληρο το ποίημα δημοσιεύεται στο έργο του Α.Πάρνη: «Γειά χαρά, Νίκος – Η αλληλογραφία μου με τον Ζαχαριάδη», εκδ. «Καστανιώτη», Αθήνα 2009, σελ. 28-29).  

Ο εκπατρισμένος συγγραφέας πιάνει το ελληνικό χώμα, και μάλιστα της Ακρόπολης και το χαϊδεύει, το θωπεύει και το φιλά σαν να ‘χει εμπρός του ένα παιδί του. Δεν έχω καμμία αμφιβολία ότι οι λουκουμάδες… αντιρατσιστές του Κολωνακίου θα τον αποκαλέσουν… ρατσιστή!
Γι’ αυτό πριν από χρόνια έγραψα ότι ο ελληνικός λαός της μεταπολίτευσης σάπισε.

ΣΗΜ. Όποιος μπορεί το στέλνει στον Πάρνη, που έχω την εντύπωση ότι ζει κάπου στην Αττική γη που αγάπησε πολύ.

Παναγιώτης Παπαγαρυφάλλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου