Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021

Προσοχή!!!! Ο Κώδικας κινδυνεύει

Το τελευταίο χρονικό διάστημα σκοτεινοί κύκλοι κάνουν προσπάθειες για επικίνδυνες αλλαγές στην παιδεία και μάλιστα με γρήγορες κινήσεις…

γράφει ο Π.Σαμανδαράς
μέλος της ΠΓ της ΔΗ.ΠΟ.Σ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ»

Χρησιμοποιούν άστοχες ενέργειες εκπαιδευτικών οργάνων εν καιρώ πανελληνίων εξετάσεων, που δείχνει ότι, από τη μία δεν ενδιαφέρονται για το μέλλον των παιδιών και από την άλλη λειτουργούν ως σύμμαχοι τους, προκειμένου να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη, βυθίζοντας την στο σημαντικό παροντικό πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει.

Έχουν λοιπόν ανασύρει από τα συρτάρια παλαιότερα σχέδια, που είχαν αποσυρθεί λόγω των σφοδρών αντιδράσεων, και το χειρότερο όλων, έχουν βάλει χειρότερες προσθήκες.

  • Έχουν άραγε επίγνωση, του τι κάνουν; Φυσικά.
  • Ιστορικές γνώσεις έχουν; Φυσικά.
  • Έχουν συνεργάτες εκπαιδευτικούς; Φυσικά. Ε και, τι έγινε;

Δεν έχει σημασία αν πήγαν σε ιδιωτικό σχολείο ή σε δημόσιο, αν έκαναν σπουδές ή απέκτησαν πτυχία-μεταπτυχιακά  με πλάγιους τρόπους, γνωρίζουν πολύ καλά αυτό που κάνουν όπως και τις επιδιώξεις αυτών των σχεδίων.

Η αξιολόγηση έπρεπε να υπάρχει από την πρώτη στιγμή αλλά δεν έγινε ποτέ, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, για να διαλυθούν πιο εύκολα όλα. Η αξιολόγηση είναι κάτι που...

αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα και πρέπει να οργανωθεί, από αυτήν που γνωρίζει καλύτερα τη φύση της δουλειάς από μάχιμους εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν πραγματικά τη δουλειά, μέσα από τις σχολικές τάξεις.  Όπως γίνεται σε κάθε εργασιακό τομέα και όχι να ανακατεύεται ο καθένας, που δεν γνωρίζει τη φύση της ή κρίνοντας μέσα από το σπίτι του, που έχει μόνο τα δικά του παιδιά. 

Το δημόσιο σχολείο δεν είναι δυνατόν να ψάχνει χρηματοδότες. Το δημόσιο σχολείο, για να χρησιμοποιήσω το δικό τους λεξιλόγιο, έχει χορηγό μόνο το κράτος . Η εκπαίδευση που παρέχει, πρέπει να είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά.

Εσείς  λοιπόν που έχετε πάει σε ιδιωτικά σχολεία και τώρα βρίσκεστε σε καίριες θέσεις κάτω τα χέρια σας από το δημόσιο σχολείο. Έχετε πειράξει ήδη πολλά, αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας τίποτα, ακόμα και από επιστημονικής άποψης, πέραν των προσωπικών σας απόψεων και επιδιώξεων.

Θέλετε να βάλετε τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο. ΓΙΑΤΙ;

Μετά την προσπάθεια διαστρέβλωσης της ιστορίας, βάζετε τη εκμάθηση των αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Οι αφελείς θα πούνε, μα θα γίνει με τη μορφή παιχνιδιού, θα διοριστούν επιπλέον καθηγητές αγγλικών…….

Τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Σε λίγο τα παιδιά μας θα μιλάνε αγγλικά και θα λένε, μα δεν χρειάζεται να μαθαίνουμε τη μητρική μας γλώσσα, θα μας κουβαληθούν και αλλόγλωσσοι καθηγητές στα πλαίσια της Ε.Ε και πάει λέγοντας. Αν βάλουμε τα παιδιά μας στην πιο ευαίσθητη ηλικία της εκμάθησης της γλώσσας μας, μια άλλη ξένη γλώσσα, τι θα πάθουν; Φυσικά θα παρατήσουν τη μητρική γλώσσα ως αχρείαστη και θα την αντικαταστήσουν με μια άλλη πιο ’’χρήσιμη’’. Οπότε καληνύχτα μας.

Οπότε ας ετοιμαζόμαστε και για τα χειρότερα όπως  η αντικατάσταση πληθυσμού ή όπως τα λένε αυτοί, θα λυθεί η υπογεννητικότητα στη χώρα μας.

Ξένη γλώσσα από την Γ΄ τάξη και έπειτα. Όποιος δεν το καταλαβαίνει ας το ξανασκεφτεί.

Ήδη τα παιδιά μας, ‘’με τον αχταρμά’’ που επικρατεί στα βιβλία, τον τρόπο που τα διδάσκονται και τα μαθαίνουν, έχουν τεράστια δυσκολία να κατακτήσουν τη γνώση της γλώσσας που μιλάμε και όχι μόνο.

Και σε αυτόν το τομέα τα πράγματα τα κάνουν ακόμα χειρότερα. Το δημόσιο σχολείο δεν είναι δυνατόν να έχει διαφορετικά βιβλία ανάλογα με τις επιλογές του κάθε εκπαιδευτικού. Τα βιβλία θα πρέπει να είναι κοινά για όλους τους μαθητές για ευνόητους λόγους. Θα πρέπει να γραφτούν, επιτέλους, βιβλία από εκπαιδευτικούς που έχουν  αμέτρητες ώρες μέσα στις τάξεις και γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες των μαθητών. Και πιστέψτε με έχουμε πολλούς.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση, τι θα κάνουν; Ήδη έχουν κάνει. ΤΙΠΟΤΑ.

Μετά από πρόσφατη επίσκεψη μου στο Άγιο Όρος για προσκύνημα,  πληροφορήθηκα με μεγάλη λύπη, ότι πρόσφατα με νομοσχέδιο έκλεισαν όλες τις εκκλησιαστικές σχολές εκτός από δύο, την Αθωνιάδα Σχολή και την εκκλησιαστική σχολή της Πάτμου,  χωρίς κανένα σεβασμό, όχι μόνο στα Θεία αλλά και στην ίδια την ιστορία.

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να καταλάβουν επιτέλους ότι το έργο τους είναι πολύπλευρο και δεν έχει να κάνει μόνο με το εργασιακό, κάτι που σίγουρα είναι σημαντικό, όμως τα τελευταία χρόνια είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης και από μέσα και από έξω.

Ο καλός εκπαιδευτικός είναι πρώτα μέσα στην τάξη, ο μάχιμος, με αμέτρητες ώρες δουλειάς  και όχι αυτός που είναι απ΄ έξω και χρησιμοποιεί λόγια του αέρα.

Οι δε υπόλοιποι πρέπει να μάθουν, που είναι τα όρια τους και πότε πρέπει να επεμβαίνουν. Δεν γνωρίζουν το έργο των εκπαιδευτικών πόσο δύσκολο είναι, όταν τα παιδιά τους, μπαίνουν στο σχολείο και κλείνουν οι πόρτες. Τα φαινόμενα περί εύκολης δουλειάς απατούν. Άλλο τα παιδιά στο σπίτι και άλλο το σύνολο των παιδιών στο σχολείο. Επίσης τα παιδιά δεν είναι ΡΟΜΠΟΤ, ούτε μηχανήματα σε εργοστάσιο, κάθε ένα έχει το δικό του χαρακτήρα και τη δική του ξεχωριστή  προσωπικότητα, οπότε όπως αντιλαμβάνεστε το έργο των εκπαιδευτικών γίνεται πολύ πιο περίπλοκο.

Όμως σε κάθε δουλειά υπάρχουν τα καλά και τα άσχημα, για αυτό πρέπει να είμαστε όλοι σε εγρήγορση και να υπάρχει σωστή και καλοπροαίρετη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονιών.

Κλείνοντας, επειδή ήδη έγραψα πολλά, θα πρέπει να μην επιτρέψουμε να σπάσει αυτός ο συνεκτικός κώδικας  της ελληνικής κοινωνίας, για τον οποίο πάλεψαν και τον έφτιαξαν επιφανείς, και όχι μόνο, πνευματικοί και διανοούμενοι  Έλληνες, είτε λαϊκοί είτε κληρικοί.

Είναι ένας συνεκτικός κώδικας, που θα κρατήσει ζωντανή την ύπαρξη μας, τη μοναδικότητα μας  και στο μέλλον.

"ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου